تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۳۲۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری مراسم نوروزخوانی در ارمنستان
بنا به دعوت دانشگاه لازاریان مراسم نوروزخوانی توسط دانشجویان زبان فارسی به نحو باشکوهی برگزار گردید.

به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي؛ در این دیدار که محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی و رایزن فرهنگی حضور داشتند، دانشجویان اشعاری از حافظ، سعدی، خیام و... در وصف نوروز و سال نو دکلمه نمودند.

سپس آناهید هاروطونیان رییس دانشگاه در خصوص پیشینه تاریخی روابط و مشترکات فرهنگی سخنرانی نمودند. پس از وی محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن خواندن اشعاری از حافظ، تاکید نمودند روابط فرهنگی ما و ارمنستان ریشه در تاریخ دو کشور دارد.

وي افزود: این روابط ۳۰۰۰ ساله امروز در نسل نوین دو کشور تبلور یافته و ما می توانیم ثمرات آنرا در حوزه گسترش زبان فارسی، اتاقهای ایران، برگزاری نمایشگاهها و تبادل هیأت های فرهنگی مشاهده نماییم. براساس پیشنهاد رایزنی فرهنگی نیز دانشگاه لازاریان بعنوان مرکز برگزاری شب شعر فارسی تعیین گردید.

بنا به دعوت مدیر مدرسه روستای کارپی سفیر جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی در برنامه نوروزانه این مدرسه شرکت نمودند. در این برنامه که جانشین استاندار و معاون استاندار منطقه آشتاراک نیز شرکت داشتند دانش اموزان به اجرای برنامه شعرخوانی درباره نوروز نمودند.

محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی نیز در سخنانی ضمن تبریک سال نو، فلسفه نوروز ایرانی را برای حضار تشریح نمودند. وی به بیان اشتراکات جشنهای ایرانی و ارمنی و اشاره به تعطیلات ۱۳ روزه نوروز و کریسمس بین ایرانیان و ارامنه آنرا یک میراث فرهنگی از گذشته های دور تاریخی خواند. رئیسی ضمن تشویق و تشکر از دانش آموزان فارسی مدرسه کارپی آنان را آینده سازان و مدیران فرهنگی بعدی ارمنستان دانست.
:
:
:
آخرین اخبار