تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۲۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طلسم 5 ساله فوتبال ايران در کويت مي‌شکند؟
کويت براي فوتبال ايران نام ناشناخته‌اي نيست. کشوري که هميشه تيمي قابل احترام براي تيم ملي ايران داشته و رويارويي‌هاي دو تيم معمولا به مصاف‌هايي نزديک تبديل شده است.

در کنار عراق مي‌توان فوتبال کويت را به لحاظ تکنيکي نزديک‌ترين فوتبال به ايران دانست. کويتي‌ها که در دو دهه‌ي اخير معمولا حريفي تدارکاتي براي فوتبال ايران بوده‌اند، قرار است پس از دو سال و پنج ماه و اين بار در چارچوب رقابت‌هاي انتخابي جام ملت‌هاي آسيا به مصاف تيم ملي ايران بروند.

ايران و کويت همواره فوتبال نزديکي به هم داشته‌اند. نتايج 26 رويارويي دو تيم هم ثابت مي‌کند که حداقل در مصاف‌هاي رودرو در اين چند سال اخير برتري به سود تيم خاصي نبوده و اگر تيمي هم به پيروزي مي‌رسد با حداقل اختلاف اين نتيجه ثبت مي‌شود.

اين دو تيم تا به حال در 26 مسابقه رودروي هم قرار گرفته‌اند که سهم ايران يازده برد بوده و هفت ديدار هم با نتيجه تساوي به پايان رسيده است. نخستين رويارويي دو تيم به سال 1973 بر مي‌گردد که تيم قدرتمند آن سال‌هاي ايران موفق شد با نتيجه دو بر يک از سد کويت بگذرد اما آخرين بازي اين دو تيم در سال 2010 با شکست دو بر يک ايران همراه بود.

ايران و کويت از سال 2000 تاکنون شش بار به مصاف هم رفته‌اند که دو تساوي، دو برد و دو باخت نتيجه عملکرد دو تيم بوده و آخرين پيروزي ايران برابر اين کشور کوچک هم به سال 2008 بر مي‌گردد که ايران موفق شد در تهران با نتيجه دو بر صفر کويت را از پيش‌رو بردارد.

ديدار فرداي دو تيم که از ساعت 21:05 در کويت برگزار مي‌شود دومين مسابقه ايران و کويت در رقابت‌هاي انتخابي جام ملت‌هاي آسياست. اين دو تيم در نخستين ديدارشان موفق به شکست حريفان شدند. ايران در تهران با 5 گل لبنان را شکست داد و کويت در بانگوک موفق شد با نتيجه سه بر يک تايلند را شکست دهد.

سرمربيگري تيم ملي کويت بر عهده گوران توفگژيچ صربستاني است.

برچسب ها: فوتبال ایران ، کویت
:
:
:
آخرین اخبار
ذ