تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۲۰۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره

حفاری آسفالت نو خیابان‌ها، اشک شهرداران دزفول را درآورده است

 معاون فنی و امور زیربنایی شهردار دزفول گفت: حفاری آسفالت نو تنها چند روز پس از اجرا که با هزینه زیادی انجام شده، اشک شهرداران مناطق دزفول را درآورده است.

 محمد مهرآفرین روز چهارشنبه در سیصد و چهلمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول که در صحن علنی این شورا برگزار شد، بیان کرد: برای انجام آسفالت معابر استعلام لازم از دستگاه‌های مختلف گرفته می‌شود تا اطمینان حاصل شود، آسفالت اجرا شده تا مدتی حفاری نشود.

وی با انتقاد از حفاری‌های غیراصولی و غیراستاندارد آسفالت معابر توسط دستگاه‌های خدماتی و زیرساختی افزود: تخریب آسفالت نو بدون رعایت استانداردهای لازم باعث هدر رفتن هزینه و نارضایتی مردم می‌شود.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار دزفول با بیان اینکه فهرست خیابان‌ها و معابر دزفول براساس میزان تخریب آسفالت، اولویت بندی و نهایی می‌شود، گفت: علاوه بر روکش خیابان‌ها، آسفالت کوچه‌ها نیز در دستور کار است و آسفالت کوچه‌ها از روزهای آینده عملیاتی می‌شود.

پنج طرح بازآفرینی در دزفول در حال اجراست

مهرآفرین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تخصیص اعتبار بازآفریی بافت فرسوده دزفول بیان کرد: کل اعتبار تخصیصی امسال به خوزستان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی معادل ۶ طرح بود که با رایزنی‌های انجام شده در سطح ملی، پنج طرح به دزفول تخصیص شد.

وی با بیان اینکه تفاهم تمام این پنج طرح نهایی شده است، افزود: سالن ورزشی فتح المبین در کوی مدرس، فرهنگسرای پیام نور، محوطه جنب پل قدیم، پله مقدمیان نزدیک پل جدید و احداث سرویس‌های بهداشتی مقبره شیخ اسماعیل قصری طرح‌هایی است که از محل اعتبارات بازآفرینی استانی انجام می‌شود.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار دزفول گفت: احداث ایستگاه آتش نشانی بافت، دیوار و جان پناه ساحلی محدوده قلعه، کفپوش گذاری پیاده رو و ۶ هزار مترمربع کفپوش اطراف خانه گردشگری قطب از دیگر طرح‌های بازآفرینی دزفول است که پیگیری برای جذب اعتبار این طرح‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

بهره برداری از پارک کودک تا ۲ ماه آینده

مهرآفرین با اشاره به طرح‌های در حال تکمیل این شهرداری ادامه داد: کمربندی شرقی شامل آماده سازی و جدول بندی،‌ پارک کودک که تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد،‌ دیوار شهید آباد، کفپوش گذاری کوچه‌ها در محدوده قلعه محدوده خانه تیزنو و کارخانه پردازش زباله از جمله طرح‌هایی هستند که عملیات اجرایی آنها بدون وقفه ادامه دارد.

وی افزود: اجرای طرح اینترنت پر سرعت در دزفول که متوقف شده بود با پیگیری‌های انجام شده در حال فعال سازی است و در این راستا شرکت مبین نت مکلف شده پنج کارگاه در دزفول برای اجرای فیبرنوری در این شهر فعال کند که در این رابطه مجوزهای لازم اخذ شده است.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار دزفول گفت: ساختمان طبقه فوقانی شورای اسلامی شهر دزفول، احداث میدان مشاهیر،‌ ساختمان مشاغل و هشت سرویس بهداشتی در سطح شهر از دیگر طرح‌هایی هستند که در روزهای آینده بر روی سامانه قرار می‌گیرند.

نتیجه هر حفاری غیراستاندارد نابودی تمام آسفالت است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با انتقاد از وضعیت حفاری معابر شهری توسط دستگاه‌های خدمات رسان گفت: قیمت هر تن قیر به ۳۰۰ میلیون ریال رسیده است که با هزینه‌های جانبی و اجرای آسفالت هزینه بسیار سنگینی بر شهرداری تحمیل می‌شود.

محمدحسن پرآور ادامه داد: شکستگی لوله آب امری غیرقابل پیشگیری و ترمیم آن ضروری است ولی انتظار از آبفای دزفول استفاده از دستگاه‌های بُرش‌زن(کاتر) در اجرای این حفاری و خودداری از روش‌های غیراستاندارد است.

وی افزود: هر حفاری غیراستاندارد، به طور قطع موجب نابودی تمام آسفالت و بی ثمر شدن هزینه‌های آن می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به همکاری نزدیک شهرداری دزفول و اداره آب و فاضلاب اظهارکرد: ضروری است کمیسیون عمران در نشست مشترک با مدیران آبفا موضوع را بررسی و در صورت کمبود دستگاه برش دهنده در آبفا، شهرداری این دستگاه‌ها را تامین کند.

نیروهای بازنشسته شاغل در شهرداری، بازنشست شوند

پرآور با اشاره به ضرورت پیگیری مسایل شهری مطرح شده مرتبط با مدیریت شهری در فضای مجازی گفت: مطالب دیده شده در فضای مجازی به مدیران و شهرداران مرتبط ارسال می‌شود که انتظار از همه مسوولان پاسخگو بودن در مقابل افکار عمومی است.

وی با اشاره به ضرورت ارایه آمار دقیق و درست از وضعیت نیروی انسانی شهرداری دزفول به شورای اسلامی شهر افزود: درخواست از شهرداری این است که آمار کارکنانی که از زمان بازنشستگی آنها گذشته و همچنان مشغول کار هستند همچنین نیروهای منتقل شده به این شهرداری از دستگاه‌های دیگر و جایگاه به کارگیری آنها به صورت شفاف در اختیار شورا قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه نیروهای بازنشسته شهرداری که همچنان مشغول کار هستند باید بازنشست شوند، اظهارکرد: انتقال نیرو به شهرداری بار مالی زیادی برای شهرداری دارد که بارها بر این نکته تاکید شده است؛ نها با انتقال افراد متخصص و مورد نیاز شهرداری دزفول باید موافقت شود.

تخصیص یک هزار تن قیر به دزفول

پرآور ضمن تجلیل از کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول برای فعال سازی طرح‌های عمرانی شهرداری گفت: مشکلی برای تامین اعتبار مورد نیاز آسفالت معابر دزفول وجود ندارد.

وی ادامه داد: پرهزینه ترین بخش آسفالت، تامین قیر است که در ماه‌های اخیر با پیگیری‌های فراوان در سطح ملی و استانی تخصیص قیر به دزفول بدون وقفه ادامه داشته و با پیگیری‌های انجام شده تاکنون اجازه توقف در ارسال محموله‌های قیر به دزفول داده نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با پیش بینی نیاز پنج میلیون مترمکعب آسفالت برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این شهر گفت: پیگیری‌های فراوانی در سطح ملی برای تخصیص قیر به شهرداری دزفول انجام شده که با تخصیص یک هزار تن موافقت شده و پیگیری برای تخصیص یک هزار تن دیگر نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: انتظار از شهرداری دزفول این است که ماهانه مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از عوارض ارزش افزوده برای خرید قیر و کارخانه آسفالت کنار بگذارد تا روند آسفالت معابر بدون وقفه ادامه یابد.

هر اقدام در بافت فرسوده تا زمانی که فاضلاب درست نشود، بیهوده است

پرآور با اشاره به تفاهم انجام شده با سازمان بازآفرینی شهری کشور با حضور نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال برای بازآفرینی بافت فرسوده شهری توافق و مقرر شد که نیمی توسط شهرداری دزفول و نیمی توسط سازمان از بازآفرینی تامین شود.

وی با بیان اینکه هر اقدام در بافت فرسوده دزفول تا زمانی که فاضلاب درست نشود، اقدامی بیهوده است، ادامه داد: مدیرکل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در روزهای اخیر خبرهای خوبی برای ساماندهی آب و فاضلاب در مناطق بافت فرسوده دزفول داده که دلگرم کننده است.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر ساماندهی وضعیت سرویس‌های بهداشتی عمومی در دزفول بیان کرد: سرویس‌های بهداشتی دزفول به حداقل رسیده و سرویس‌های کنونی نیز در وضعیت نامناسبی است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

کار عمرانی با جیب خالی ممکن نیست

رییس کمیسیون عمرانی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به اقدام‌های این کمیسیون برای فعال سازی طرح‌های عمرانی و جلب رضایت مردم گفت: کار عمرانی در وضعیت مالی کنونی و جیب خالی شهرداری، با چالش مواجه است.

غلامعلی رسالتی ادامه داد: ناهماهنگی عجیبی میان شهرداران مناطق و شهرداری مرکزی و همچنین سازمان‌های تابعه شهرداری دزفول وجود داشت که در ماه‌های اخیر، کارهای عمرانی ساماندهی و همه طرح‌ها دارای ناظر شدند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر دزفول علاقمند به انجام کارهای بزرگ است ولی محدودیت‌های مالی و شرایط اقتصادی موجود، مانع از تحقق این خواسته می‌شود.

رییس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر دزفول با تجلیل از تلاش شبانه روزی کارکنان و کارگران شهرداری گفت: تجلیل از نیروی انسانی که شبانه روز در میدان کار و فعالیت است موجب افزایش انگیزه و بهبود عملکرد شهرداری می‌شود.

آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی در اولویت نخست قرار دارد

رسالتی آسفالت را مهمترین مطالبه مردم دانست و بیان کرد: تحول در وضعیت آسفالت دزفول نیازمند تصمیمی بزرگ در شورای شهر و تخصیص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این طرح است.

وی با اشاره شفاف سازی در نحوه اولویت بندی خیابان‌های نیازمند آسفالت افزود: اولویت بندی آسفالت معابر، پیش از این با سفارش انجام می‌شد که این رویه را متوقف کردیم و فهرست معابر و خیابان‌ها براساس اولویت واقعی اعلام شده شهرداران مناطق نهایی می‌شود.

این عضو شورای شهر دزفول با بیان اینکه وضعیت آسفالت برخی معابر و کوچه‌های دزفول بسیار نامناسب است، گفت: آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی در اولویت نخست قرار دارد و فهرست این کوچه‌ها در حال نهایی شدن است.

آسفالت معابر ورودی به دزفول اولویت باشد

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست اظهارکرد: بهسازی، ترمیم و اجرای آسفالت معابر ورودی به دزفول به دلیل تردد بالای خودرو و محل عبور مسافران و گردشگران به عنوان آبروی شهر باید در اولویت قرار گیرد.

علیرضا زمانی راد با تاکید بر ضرورت بازنگری فهرست خیابان‌های اولویت دار و تعیین شاخص در این رابطه ادامه داد: آسفالت معابری که فاضلاب آن اجرا و زیرساخت‌های آن تکمیل شده است باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت آسفالت برخی مناطق مرکزی شهر دزفول بسیار نامناسب است، افزود: ضلع شرقی دبیرستان شریعتی در مرکز شهر با حجم خرابی بسیار زیادی مواجه است که دیگر چیزی به نام آسفالت بر روی آن باقی نمانده است.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: خیابان‌های دارای اولویت برای آسفالت باید پس از بازدید میدانی نهایی شود تا از آسفالت معابر با بیشترین بازخورد اجتماعی مواجه شود.

بروکراسی اداری شهرداری دزفول تسهیل شود

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به انتقاد رییس شورای اسلامی شهر دزفول نسبت به وضعیت سرویس‌های بهداشتی عمومی گفت: اعضای شورای اسلامی دزفول به طور مستمر پیگیر مسایل شهر توسط شهرداری هستند ولی بی‌نتیجه ماندن این پیگیری‌ها موجب دلسردی می‌شود.

عادل دوایی فر با تاکید بر ضرورت تسهیل بروکراسی اداری شهرداری دزفول افزود: برخی موضوع‌ها از جمله احداث سرویس بهداشتی با وجود پیگیری فراوان با معاونت‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری، در بروکراسی اداری شهرداری گره می‌خورد.

حفاری آسفالت نو خیابان‌ها، اشک شهرداران دزفول را درآورده است

دستاوردهای شهرداری دزفول به خوبی رسانه‌ای نمی‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست اهتمام شهرداری دزفول برای آسفالت معابر مناطق حاشیه ای و کم برخوردار را اقدامی شایسته و امیدوارکننده دانست و گفت: دستاوردهای شهرداری دزفول به خوبی رسانه ای نمی‌شود و باید به صورت حرفه ای در انعکاس این اقدام‌ها گام برداشت.

حجت الاسلام مهدی حاجی جعفر نمازی احداث بلوار خیبر را یکی از کارهای ارزشمند شهرداری دزفول دانست و افزود: انعکاس درست رسانه‌ای و افتتاح طرح‌های مهم با حضور مسوولان استانی و حتی کشور موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

وی با انتقاد از اعتقاد نداشتن برخی مدیران شهرداری به رسانه‌ای کردن کارهای عمرانی گفت: بازتاب رسانه‌ای از دستاوردهای و خدمات ارایه شده به مردم اهمیت فراوان دارد و در این زمینه روابط عمومی شهرداری مسوولیت سنگین دارد.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از لوایح مطرح شد که مهمترین آن لایحه درخواست مجوز برقراری بیمه تکمیل درمان برای کارکنان زیرپوشش پیمانکار شهرداری دزفول در سال ۱۴۰۴ بود که پس از رفع ابهام‌ها در مورد این لایحه، اعضا به آن رای موافق دادند.

عملیات اجرایی نهضت بزرگ آسفالت یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر دزفول با اعتباری افزون بر سه هزار میلیارد ریال همزمان با دهه فجر ۱۴۰۲ با حضور فرمانده سپاه خوزستان و مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد که این طرح به دلیل تامین نشدن منابع مالی با چالش مواجه شد.

۱۱۰ میلیون مترمربع وسعت حریم دزفول و ۵۸.۶ میلیون مترمربع مساحت محدوده این شهر است که از این وسعت، ۳۵ میلیون مترمربع ساخته شده و جزو شهر است.

۶.۵ میلیون مترمربع معابر آسفالتی در دزفول وجود دارد که ۲.۵ میلیون مترمربع خیابان اصلی و چهار میلیون مترمربع مساحت معابر فرعی، کوچه‌ها و بافت فرسوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار