مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خوزستان از بهسازی و روکش آسفالت ۴۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در بازه زمانی ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: اقدامات ایمنی، خطکشی، نصب تابلو و اجرای پروژههای روشنایی نیز با جدیت در حال انجام است.
محمد جولانژاد امروز اول مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامهریزی انجامشده در سال جاری اجرای ۶۳۰ کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان هدفگذاری شده است که ۴۵۰ کیلومتر از این میزان طی بازه زمانی ابتدای سال جاری تاکنون انجام شد.
وی اولویت اجرای این طرحها را محورهای اصلی، شریانی و محورهای منتهی به مرزهای استان برشمرد و افزود: طی این مدت بیش از ۳۸۷۰ کیلومتر خطکشی، ۱۳۵ کیلومتر شانهسازی و تعدیل شیب شیروانی، نصب ۲۸۳۰۰ عدد تابلو و علائم ایمنی ، نصب ۸۳۳ متر مربع از تابلو های اطلاعاتی و راهنمای مسیر،نصب و تعمیر حفاظ گاردریل به متراژ ۶۰ کیلومتر انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خوزستان همچنین از نصب ۱۹ کیلومتر نیوجرسی و ایمنسازی ۹۶ مورد تقاطع در محورهای مختلف استان خبر داد و تأکید کرد: تلاش مجموعه راهداری استان خوزستان این است که با تسریع در عملیات عمرانی و افزایش اقدامات ایمنی، شرایط تردد در محورهای مواصلاتی برای رانندگان و زائران هرچه ایمنتر و روانتر شود.
جولانژاد همچنین از اجرای طرحی گسترده برای اصلاح ۳۰ نقطه دارای تصادف در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: با هدف افزایش ایمنی جادهها و کاهش تصادفات، عملیات ایمنسازی این نقاط تا پایان سال ۱۴۰۴ بهطور کامل انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، عملیات اصلاح و ایمنسازی در ۱۵ نقطه دارای تصادف به پایان رسیده است و ۱۵نقطه باقیمانده نیز در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خوزستان افزود: اجرای این طرحها با هدف کاهش سوانح رانندگی، حفظ جان کاربران جادهای و ارتقای ایمنی ترافیکی در دستور کار قرار دارد و با جدیت دنبال میشود.
جولانژاد در ادامه از تخصیص منابع قابل توجه برای این پروژهها خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون، بیش از یکهزار و ۳۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرحهای اصلاح نقاط دارای تصادف هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خوزستان در پایان تأکید کرد: ایمنسازی نقاط دارای تصادف از مهمترین اولویتهای این ادارهکل محسوب میشود و طبق برنامهریزی صورتگرفته، تمامی عملیات اجرایی مربوط به این ۳۰ نقطه تا پایان سال ۱۴۰۴ به پایان خواهد رسید.