معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: محور پر تردد دزفول به شوشتر با توجه به حجم عملیات و وجود پلهای بزرگ برای تکمیل نهایی حداقل به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیگیریهای لازم برای تامین آن درحال انجام است.
رسول کریمینژاد درباره آخرین وضعیت پروژه چهارخطه دزفول به شوشتر اظهار کرد: تکمیل پروژه چهارخطه محور شوشتر – دزفول بهعنوان یکی از شریانهای اصلی شمالشرق استان ضروری است، چرا که به دلیل انتقال بار، مسافر، محصولات کشاورزی و مصالح معدنی، اهمیت راهبردی دارد و تکمیل آن موجب ارتقای ایمنی و بهبود حملونقل در منطقه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پروژههای راهسازی این محور فعال هستند، افزود: طول کل محور شوشتر – دزفول ۴۵ کیلومتر است که تاکنون ۲۰ کیلومتر آن چهارخطه شده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر، ۱۳ کیلومتر دیگر از سمت دزفول با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان در دست اجراست. این پروژه با پیشرفت ۳۰ درصدی، ظرف یکسال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
کریمینژاد ادامه داد: ۱۲ کیلومتر باقیمانده از مسیر به همراه احداث پل ۱۰۰ متری سیاهمنصور با مجموع برآورد ۳۰۰ میلیارد تومان، در مرحله تشریفات مناقصه قرار دارد و پیمانکار آن طی روزهای آینده انتخاب میشود.
وی همچنین به لزوم چهارخطه کردن محور اشاره و اظهار کرد: با تکمیل این دو قطعه، کل محور شوشتر – دزفول بهصورت چهارخطه خواهد شد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: پل ۶۰۰ متری کهنک نیز مطالعات، طراحی و برآورد ریالی خود را پشت سر گذاشته است و در صورت تامین اعتبار، پیمانسپاری خواهد شد.
کریمی نژاد یادآور شد: این محور با توجه به حجم گسترده عملیات و وجود پلهای بزرگ برای تکمیل نهایی به حداقل ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیگیریهای لازم برای تأمین آن در حال انجام است.