ابوذر موحد با اشاره به بازدید روح اله عمادی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و عباس پاپی زاده نماینده دزفول عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهری مسئولان شهری از روند عملیات اجرایی پروژه چهارخطه جاده دزفول-شوشتر، اظهار داشت: امروز از روند عملیات اجرایی پروژه چهارخطه جاده دزفول-شوشتر بازدید شد و مدیران از نزدیک در جریان پیشرفت کار قرار گرفتند و در محل دستورات لازم برای رفع برخی مشکلات صادر شد.
وی افزود: مسیر دزفول تا شوشتر به طول تقریبی ۶۰ کیلومتر، در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن به صورت چهارخطه شده و حدود ۲۶ کیلومتر دیگر باقی مانده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول ادامه داد: در سالهای قبل بخشی از این محور ارتباطی پر تردد چهار خطه شده است و مابقی مسیر نیز در حال بهسازی و چهار خطه شدن است.
عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: جادهها اساسی ضرورتها در راستای توسعه زیرساختهای شهرستان هستند، اما با وجود این، دزفول از جادههای مناسبی برخوردار نیست.
وی با اشاره به اینکه ما از نقطه شمال استان به هیچ کجا راه نداریم، افزود: طی ۶ ماه گذشته با پیگیریهای فرماندار و دادستان دزفول تلاشهایی برای رفع معارض جاده دزفول شوشتر صورت گرفته است.
به گفته وی پروژه ۴بانده کردن محور دزفول- شوشتر در سال ۹۷با تصویب اعتبار آغاز، اما در سال ۹۸این پروژه با وجود معارضان تعطیل شد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با مبلغی بالغ بر حدود ۳۰۰میلیارد تومان در سال گذشته این پروژه تعیین پیمانکار شد و در حال حاضر نیز در حال رفع مشکل معارضان هستیم. پاپی زاده گفت: پروژه پاشنه زاگرس یک پروژه ملی و بین استانی بوده که با حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار، در حال احداث میباشد.
وی اضافه کرد: از این محور میتوان بعنوان یکی از جادههای توریستی و گردشگری استفاده کرد.
نماینده مردم دزفول تصریح کرد: در راستای بهسازی جادههای روستایی نیز که مربوط به اداره راهداری است مبالغ ۲۴۰ میلیارد تومان از سال گذشته تا کنون تعریف شده است.
پاپی زاده افزود: قسمتی از این اعتبار مربوط به جادههای فرسوده ورودیهای شهر دزفول بوده و باید در راستای روشنایی، دور برگردانها و روکش آسفالت این جادهها به کار رود.