بیستوسومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان با حضور سیدمحمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، حسین فرهیدزاده، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف ایران، و جمعی از معاونان وزارت صمت و مدیران بنگاههای اقتصادی کشور در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد.
در این مراسم، تندیس زرین رعایت حقوق مصرفکنندگان که بالاترین سطح این جایزه محسوب میشود، به امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، اهدا شد.
وزیر صمت در این رویداد، هدف اصلی این همایش را الگوسازی در صنعت کشور دانست و بر اهمیت تولید کالاهای با کیفیت و رقابتپذیر تأکید کرد. وی اظهار داشت که حمایت از مصرفکننده، از تولید آغاز میشود و بدون تولید، مفهوم حمایت از مصرفکننده بیمعنا خواهد بود.
اتابک در ادامه، تقویت زنجیره تولید تا فروش و اتصال به بازار را یکی از مسائل کلیدی برای تولیدکنندگان دانست و از انعقاد پیمانهایی مانند پیمان اقتصادی اوراسیا بهعنوان یکی از اقدامات مؤثر در توسعه بازارهای صادراتی یاد کرد.
وی همچنین ضمن تقدیر از تولیدکنندگان کشور که در سال سخت ۱۴۰۳ باوجود چالشها و ناترازیهای اقتصادی به فعالیت خود ادامه دادند، تأکید کرد : در حوزه نظارت بر بازار، سیاست سازمان حمایت نباید مبتنی بر مچگیری باشد، بلکه باید در راستای کمک به تولید و توسعه اقتصادی کشور گام بردارد.
حسین فرهیدزاده، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه شکلگیری این سازمان، هدف اصلی برگزاری این همایش را فرهنگسازی و اجرای اقدامات تشویقی برای حمایت از حقوق مصرفکنندگان دانست.
وی برخی از مزایای دریافت این جایزه را برای شرکتهای منتخب برشمرد و از فرآیند ارزیابی دقیق و سختگیرانه این دوره خبر داد.بر اساس گزارشهای منتشرشده، در فرآیند ارزیابی سال جاری، از میان ۱۲۰۰ شرکت متقاضی، ۴۸ شرکت موفق به دریافت گواهینامه و تندیس ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان شدند.
شرکت فولاد خوزستان نیز بهعنوان تنها شرکت برگزیده در گروه کالاهای فلزی و معدنی در این فهرست قرار گرفت و موفق شد تندیس زرین را دریافت کند.
در این مراسم، رضا وکیلی، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان، به نمایندگی از مدیرعامل، این تندیس و لوح تقدیر را دریافت کرد.ارزیابی و انتخاب بنگاههای برگزیده در این همایش، نتیجه فرآیندی یکساله است که بر اساس شاخصها و مفاد مندرج در آییننامه اعطای گواهینامه و تندیسهای ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان انجام میشود.در این فرآیند، معیارهایی همچون میزان رضایتمندی مصرفکنندگان، رعایت حقوق مشتریان، کیفیت و استاندارد محصولات، شفافیت در قیمتگذاری و خدمات پس از فروش مورد بررسی قرار میگیرند.
فولاد خوزستان با رعایت این شاخصها توانست در جایگاه یکی از شرکتهای پیشرو در این حوزه قرار گیرد و تندیس زرین را به خود اختصاص دهد.