تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشریح آخرین وضعیت طرح چهارخطه ملاثانی - شوشتر - دزفول
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان توضیحاتی درخصوص آخرین وضعیت طرح چهار خطه ملاثانی - شوشتر - دزفول ارائه داد.
 

 رحمان بهرامی در تشریح آخرین وضعیت طرح چهارخطه ملاثانی - شوشتر - دزفول گفت: محور دزفول به شوشتر ۶۰ کیلومتر است که ۲۷ کیلومتر از این محور باقی مانده و باقی محور به صورت چهارخطه زیر رفت و آمد است.

وی افزود: در حال حاضر از این ۲۷ کیلومتر، پیمانکار ۱۴ کیلومتر را با مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان مشخص کرده‌ایم و در مرحله تجهیز کارگاه است و بنا داریم در برنامه زمانبندی دو ساله این مسیر را به بهره‌برداری برسانیم.

بهرامی ادامه داد: اعتبار محور نسبت به قرارداد منعقد شده، ضعیف‌تر است که تلاش ما این است با پیگیری نماینده مجلس و مسئولان شهرستانی و استانی، این اعتبار را افزایش دهیم. اعتبار امسال بخش توازن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که این اعتبار جوابگوی پروژه‌های محور نیست.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به سه طرح فعال در محور دزفول - شوشتر گفت: این طرح‌ها جمعا با مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان هستند و انتظار داریم نماینده‌های دزفول و شوشتر پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا مبلغ کافی برای این طرح‌ها اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه این محور بخشی از طرح ملاثانی - شوشتر - دزفول است، می‌گوید: اولین قطعه، قطعه ۴ کیلومتری پل بند قیر تا جاده مسجدسلیمان است که تکمیل شده و فقط ۲۰۰ متر آن معارض دارد که هنور حل نشده است و اگر این بحث معارض حل شود کل طرح تکمیل خواهد شد.

بهرامی افزود: قطعه دوم، طرح پل زیرگذر شرافت است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار آن حدود ۵۰ میلیارد تومان است. طرح جدید نیز همین قطعه ۱۴ کیلومتری با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان است که از سمت دزفول شروع می‌شود.

وی با اشاره کل طرح چهارخطه ملاثانی - شوشتر - دزفول ادامه داد: اعتبار کلی که برای این محور به وزارتخانه درخواست داده‌ایم و در این زمینه نیز با وزیر مکاتبه کرده‌ایم، ۳ هزار میلیارد تومان است.

به گفته بهرامی؛ در این محور دو قطعه آماده مناقصه و اسناد مناقصه نیز آماده شده است. یک قطعه ۷ کیلومتری از صالح‌شهر تا سه‌راهی گتوند وجود دارد که در سنوات گذشته به روسازی رسیده و مطالبات مردم منطقه است که باید کار پیمان‌سپاری آن انجام شود.

وی می‌گوید: پل بند قیر نیز طرح دیگری است که این طرح لازمه زیر ترافیک قرار دادن قطعه ۴ کیلومتری بندر قیر تا مسجدسلیمان است، زیرا ما این ۴ کیلومتر را ساختیم و نیاز است پل نیز ساخته شود وگرنه آن ۴ کیلومتر بلاتکیلف و بلااستفاده می‌ماند و تخریب می‌شود.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار