رحمان بهرامی با اشاره به بازدید از محور اهواز _ملاثانی _ شوشتر گفت: طول محور اهواز_ ملاثانی _ شوشتر، حدود ۱۰۰ کیلومتر است که در قالب طرح ملی ویژه به اداره کل و شهرسازی استان ابلاغ شده و محور ملاثانی به شوشتر به جز پل بند قیر به طور کامل چهار خطه شده است، همچنین مناقصه ساخت پل بند قیر نیز با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان آماده برگزاری و انتخاب پیمانکار است.
وی مجموع اعتبار ابلاغ شده برای محور اهواز - ملاثانی _ شوشتر در سال جاری را ۴۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پل بند قیر تا جاده مسجدسلیمان در این محور به صورت کامل چهار خطه شده و آسفالت آن تکمیل و آماده بهرهبرداری است، اما به دلیل اینکه پل بند قیر تکمیل نشده و امکان بهرهبرداری از این پروژه فعلا مقدور نیست.
بهرامی ادامه داد: در صورت ساخت و تکمیل پل بند قیر ساخت مسیر پلیس راه به پل بندقیر از مسیر جدید و چهارخطه افتتاح میشود و زیر بار ترافیک خواهد رفت. این محور یکی از پرترافیکترین و حادثهسازترین محورهای ارتباطی استان است. همچنین از نظر مباحث پدافند غیرعامل برای ارتباط مرکز استان با نقاط مرکزی استان بسیار حائز اهمیت است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان درخصوص اهمیت این محور و ضرورت چهار خطه شدن آن، میگوید: این محور یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد استان است. به دلیل وجود زمینهای حاصلخیز منطقه و محصولات کشاورزی با کیفیت، تردد در این محور بسیار زیاد است و چهارخطه شدن آن یک ضرورت است.
بهرامی با تاکید بر اهمیت این طرح، اضافه کرد: با افتتاح این طرح، یکی از پرحادثهترین نقاط جادهای استان حذف شده و بخشی از محور اهواز – ملاثانی – شوشتر به دزفول ایمنسازی خواهد شد.
به گفته وی؛ تکمیل و زیر بار ترافیک رفتن این مسیر، نقش مهمی در تسهیل تردد مسافران، گردشگران نوروزی و وسایل نقلیه سنگین به سمت استانهای مرکزی و شمالی دارد.