تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۲۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز طرح وارنیش فلورایدتراپی در مدارس حوزه غرب اهواز
مراسم آغاز طرح ملی وارنیش فلورایدتراپی به صورت نمادین در مدرسه دکتر هوشیار زیر پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان برگزار شد.
 
 

روح الله موسوی، معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت وارنیش فلوراید در جلوگیری از پوسیدگی دندان، گفت: وارنیش فلوراید ماده‌ای چسبنده است که به راحتی به دندان می‌چسبد و با سخت‌تر کردن لایه بیرونی دندان یعنی مینا از دندان در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند و حساسیت دندان را نیز کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به نقش مهم فرهنگ سازی و لزوم اجرای آن در مدارس، افزود: پیشگیری از پوسیدگی دندان، کاهش پوسیدگی، روش ایمن، بی خطر، بدون درد و موثر در حساسیت‌های دندانی از مزایای فلورایدتراپی است.

دکتر مهرداد شریفی، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان گفت: این طرح برای همه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مدارس خوزستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فلوراید مورد نیاز این برنامه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است، افزود: هزینه درمان مشکلات دهان و دندان بسیار بالا است، این درحالی است که با پیشگیری می‌توان این هزینه‌های گزاف را حذف کرد.

دکتر شریفی ادامه داد: قبل از وارنیش فلوراید دندان‌های کودکان باید به خوبی مسواک زده شود، دندان‌های دانش آموزان باید با گاز خشک شود و بعداز وارنیش فلوراید حداقل ۲ تا ۴ ساعت باید از خوردن و آشامیدن پرهیز کرد، همچنین کودکان تا روز بعد نباید مسواک بزنند تا وارنیش زمان کافی را جهت تماس با دندان داشته باشد.

 
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار