تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۰۲۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عقد قرارداد کمتر از یک سوم پزشکان خوزستان با بیمه سلامت
تنها ۷۰۰ پزشک در استان خوزستان با بیمه سلامت قرار داد امضاء کرده اند.
 

 مدیر کل بیمه سلامت در استان خوزستان با حضور در شبکه آبادان از دو بیمه سلامت و تامین اجتماعی به عنوان بیمه‌های پایه یاد کرد و گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در استان زیر پوشش بیمه سلامت و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
محمد رضا رضایی افزود: با وجود فعالیت ۲ هزار و ۲۰۰ پزشک در خوزستان فقط یک سوم این پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و این یعنی ۷۰۰ پزشک با این بیمه همکاری دارند. 

وی تاکید کرد: لازم است پزشکان با همکاری با این بیمه ها زمینه آسایش و سهولت خدمت رسانی به بیماران را فراهم کنند چرا که در صورت صادر نشدن نسخه الکترونیکی خدمات بعدی آزاد محاسبه می شود و این به ضرر بیمه شده است.   

مدیر کل بیمه سلامت در استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به اعتبارات در اختیار بیمه سلامت این حق بیمار است که از مزایای این بیمه بهره مند شود. 

طبق تبصره ۱۷ قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۲ تمام مراکز سلامت اعم از پزشکان موظف خواهند بود تا با بیمه‌های پایه همکاری داشته باشند. از طرف دیگر، با در نظر گرفتن اهداف دولت الکترونیک و تمایل سازمان‌ها به حذف فرایند‌های کاغذی و تسهیل شرایط همکاری از تابستان 1402 ثبت درخواست عقد و تمدید قرارداد با بیمه سلامت به صورت هوشمند و الکترونیکی در سراسر کشور اجرا شد. 

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار