تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۳۰۱۹۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عرصه و حریم خورهای بندرماهشهر تصویب شد

 

خورهای بندرماهشهر بسیار خاص و منحصربفرد هستند، باید در مقابل تجاوز به حریم این اثر طبیعی ارزشمند ایستادگی کرده و این اثر ارزشمند را برای نسل های بعد حفظ کنیم.
  علیرضا ایزدیدستیار وزیر میراث فرهنگی و مدیر کل ثبت آثار تاریخی و طبیعی کشور در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به همراه همکارانمان بازدید میدانی بسیار خوبی از خورهای بندرماهشهر انجام شد و در جلسه گرفته شده، عرصه و حریم خوریات مصوب و تا ۱۰ روز آینده به استانداری خوزستان و ادارات مربوطه ابلاغ می شود. از فرماندار بندرماهشهر بابت همکاری بسیار اثرگذارشان تشکر می کنیم.

مديركل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی افزود: متاسفانه در دهه های گذشته به عرصه و حریم خورها تجاوز شده است. خورهای بندرماهشهر بسیار خاص و منحصربفرد هستند، باید در مقابل تجاوز به حریم این اثر طبیعی ارزشمند ایستادگی کرده و این اثر ارزشمند را برای نسل های بعد حفظ کنیم.

ایزدی خاطرنشان کرد: بازدید از آثار صنعتی دوران دفاع مقدس، سوله تابوت سازی شهدای جنگ، ریل چوبی قطار بندر، پروژه گردشگری مانی و بابا، سیلوهای بندر و بسیاری موارد دیگر، ظرفیت ثبت به عنوان یک اثر را دارا هستند که امیدواریم پرونده های آن به زودی آماده و به شورای ثبت آثار ارسال شود.

سارا عبادی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین پایگاه منظرفرهنگی خلیج فارس بندرماهشهر در خصوص حضور مدیرکل ثبت آثار در بندرماهشهر بیان داشت: از وزیر محترم میراث فرهنگی و دکتر ایزدی بابت دلسوزی و حضور در بندرماهشهر تشکر می کنم و امیدواریم با توجه اهمیت اقتصادی و صنعتی بندرماهشهر، اهمیت آثار تاریخی،طبیعی، فرهنگی، دفاع مقدس و صنعتی بندرماهشهر فراموش نشود.
عبادی افزود: اهمیت ثبت عرصه و حریم خوریات با توجه به سرمایه گذاری ها و پیشروی های خارج از قانون در منطقه می تواند تضمینی برای حفظ خورها و سلامت مردم باشد. از مهندس بندری فرماندار بندر ماهشهر به دلیل تلاش های بی وقفه در خصوص خورهای این شهر کمال تشکر را دارم. خور شاخه هایی از دریا به خشکی است که خورهای بندرماهشهر یکی از زیباترین خورهاییست که اهمیت استراتژیک بندری و نظامی دارد. این خورها در سال ۱۳۹۸ به عنوان اثر طبیعی ثبت ملی شد اما در خصوص عرصه و حریم این خورها حواشی بسیاری مطرح شده بود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار