تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۳۰۱۹۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۰۰ هزار زن روستایی در حوزه تولیدات کشاورزی خوزستان فعالیت دارند

 مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۵۰۰ هزار زن روستایی در حوزه تولیدات کشاورزی خوزستان فعالیت دارند که علاوه بر فرزندآوری و پرورش فرزند به اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کنند.

سید یعقوب هاشمی روز سه‌شنبه در حاشیه دومین رویداد ملی فناورانه، کشاورزی دانش بنیان و بهره‌ور بر مبنای حل چالش‌های راهبردی با محوریت زنان روستایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خوزستان رتبه نخست کشور را در حوزه کشاورزی دارد که این مهم با حمایت زنانی که مردان خود را در روستا حمایت و به تولید محصول کمک کردند، حاصل شده است.

وی ادامه داد: زنان روستایی بعد از تولید محصولات کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات نیز فعال هستند و اقدامات قابل توجهی انجام دادند که باید حمایت شوند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: ترویج و آموزش کشاورزی، رسالت مهم سازمان جهاد کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری برای تولید محصولات ضروری و تامین امنیت غذایی کشور است که در این راستا اقداماتی در حال انجام است.

هاشمی بر ضرورت کمک به توانمندسازی زنان روستایی با اجرای دوره‌های مهارتی، برپایی نمایشگاه و بازدیدهای یک روزه تاکید کرد و افزود: زنان روستایی در نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شود می‌توانند توانمندی‌های خود را به جامعه معرفی و بازاریابی کنند.

وی خاطرنشان کرد: زنان روستایی باید برای تولید محصولات مورد نیاز با جامعه هدف ارتباط برقرار کنند.

راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی‌های زنان نوآور در دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه توانمندی زنان روستایی در قالب ۲۴ غرفه در مرکز تحقیقات کشاورزی دزفول راه‌اندازی شد تا محصولاتی که حاصل تلاش زنان روستایی است در معرض نمایش علاقمندان قرار گیرد.

بهروز قمرزاده افزود: امید است بتوانیم در راستای صنایع تبدیلی و تکمیلی و دانش بنیان کردن این محصولات نیز گام برداریم.

وی ساماندهی فعالیت زنان روستایی را جزو اولویت‌های جهاد کشاورزی دانست و افزود: زنان سهم زیادی در تولید دارند به طوری که در کنار یک مرد موفق در بخش کشاورزی، یک زن موفق هم وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: زنان روستایی دزفول در تمام حوزه‌ها از جمله گلخانه‌ها، دامداری‌های سبک و سنگین، صنایع دستی مانند کپوبافی و دیگر زیربخش‌های کشاورزی فعالیت دارند.

 دومین رویداد ملی فناورانه، کشاورزی دانش بنیان و بهره‌ور بر مبنای حل چالش‌های راهبردی با محوریت زنان روستایی روز سه شنبه در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول برگزار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار