تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۳۰۱۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی برداشت ۷۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در دزفول
مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع کشاورزی این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۷۲۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع دزفول برداشت شود.
 

 

بهروز قمرزاده بیان کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای از حدود ۱۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده و تاکنون محصول حدود ۴۵۰ هکتار برداشت شده است.

وی اظهارکرد: کشت ذرت علوفه‌ای برای تامین امنیت غذایی و تامین علوفه و خوراک دام مورد نیاز دامداری‌ها انجام می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی دزفول گفت: دزفول با تولید حدود یک میلیون تن علوفه، قطب تولید علوفه استان خوزستان است.

سالانه ۹۰ هزار هکتار زمین در دزفول کشت می‌شود که ۶۵ هزار هکتار آن آبی و ۲۵ هزار هکتار، دیم است؛ ۴۳ هزار هکتار از این میزان به کشت گندم اختصاص دارد.

۲۲۰ هکتار گلخانه در دزفول وجود دارد که ۱۸۵ هکتار آن به کاشت گل و گیاه زینتی، تولید نشا و همچنین کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

این شهرستان دارای سالم ترین محصولات میوه و صیفی جات کشور بوده و برخی محصولات آن از جمله پرتقال در کشور صاحب نام هستند به همین دلیل ثبت جهانی پرتقال دزفول در فائو (سازمان جهانی خواربار و کشاورزی) در دستور کار جهاد کشاورزی دزفول قرار گرفته است.

یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن محصولات زراعی، ۷۹ هزار تن محصولات باغی، ‌ چهار هزار و ۳۸۳ تن گوشت قرمز، ۳۳ هزار و ۳۲۳ تن شیر، ۳۱ هزار تن مرغ، یک هزار و ۵۱۰ تن تخم مرغ، یک هزار و ۴۷۸ تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن انواع آبزیان سالانه در دزفول تولید می‌شود.

همچنین سالانه ۱۰۰ هزار تن ذرت دانه‌ای، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن ‌سبزیجات، ۷۳ هزار تن مرکبات، ‌ ۳۰۰ هزارتن چغدرقند، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن علوفه، ‌ ۹۸ میلیون شاخه گل بریده و ۴۳ میلیون پیاز گل مریم در دزفول تولید می‌شود.

کل محصولات تولیدات کشاورزی و دامی شهرستان دزفول سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار