تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۳۰۱۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بندر امام خمینی با تهدید آبگرفتگی دوباره روبرو است

 

پس از گذشت ۴ سال از باران ۱۶۰ میلی متری و آبگرفتگی گسترده شهر بندرامام خمینی به مدت چندین روز متوالی، همچنان نگرانی های بسیاری در خصوص تکرار این فاجعه احساس می شود.
  آبگرفتگی سال ۱۳۹۹ در شهر بندرامام خمینی باعث حضور گسترده مسئولین لشکری و کشوری در این شهر جهت رفع مشکل به وجود آمده شد، اما پس از گذشت ۴ سال نمی توان این طرح را موفق عنوان کرد.

نتیجه حضور مدیران و مسئولین ارشد کشوری و استانی اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه شورای راهبردی شهرستان جهت خرید پمپ و تجهیزات مورد نیاز و همچنین لوله های گذاری های مورد نظر تا رفع کامل این معضل بود، اما پمپ های وعده داده شده در سال ۱۴۰۲ تحویل داده شد و کسری های دیگری نیز وجود دارد.

هدایت اله جوکار عضو شورای شهر بندرامام خمینی در خصوص وضعیت فعلی و نگرانی های مردم در خصوص آبگرفتگی مجدد این شهر اظهار کرد: عدم تکمیل طرح های بنیاد مسکن در ساخت شهرک های مصوب شده و منازل آسیب دیده از سیل و یا نیمه تمام ماندن آن باعث نگرانی مضاعف مردم خصوصا در فصل زمستان شده است.

جوکار بیان کرد: به میزان رضایت بخشی امورات وعده داده شده انجام شد اما عدم تکمیل و روند کند ادامه طرح های مذکور می تواند اقدامات مثبت انجام شده را نیز زیر سوال برده و یا در صورت وقوع آبگرفتگی همچون گذشته، تخریب مجدد زیرساخت ها رخ دهد.

عضو شورای شهر بندرامام خمینی در ادامه گفت: سهم بندرامام خمینی ۴ هزار مسکن از ۵ هزار مسکن مصوب بوده است که طبق برنامه سه شهرک جدید ساخته و در برخی مناطق نیز درجا سازی سکونت گاه های غیر رسمی اجرا شده است، اما باز هم نیمه تمام ماندن این طرح ها و عدم رفع موانع، سردرگمی مردم خصوصا در نزدیکی فصل زمستان را به دنبال دارد.

جوکار افزود: سه شهرک جدید به نام کوثر، رضوان و فردوس ساخته شده، اما در مناطق نیزار، اباذر و صباغان مشکلات گسترده ای وجود دارد بگونه ای که به دلیل عدم آسفالت، خودروها به سختی تردد می کنند و مشکل آبگرفتگی احتمالی در صورت وقوع باران های سیل آسا همچون گذشته نیز به وجود خواهد آمد.

عضو شورای شهر بندرامام خمینی عنوان کرد: در صورت عدم ورود مسئولین استانی و کشوری یک چرخه نادرست رخ می دهد زیرا از سهمیه ۴۰۰۰ مسکن تعدادی تکمیل و برای کمتر از نیمی از منازل واجد شرایط، پروانه ساخت صادر شده است.

هدایت اله جوکار در پایان گفت: عدم توانایی در پرداخت اقساط وام مسکن مردم آسیب دیده از سیل به دلیل تورم مصالح ساختمانی و فروش منازل نیمه کاره یک معضل جدی و عامل اصلی افزایش هزینه اجاره بهای مسکن شده است. این در حالی است که باز هم احتمال آب گرفتگی مجدد در بندرامام‌خمینی پیش بینی می شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار