تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۳۰۱۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان پایلوت آموزش رشته تعمیر خودروهای اروندی در خوزستان

 نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: آبادان پایلوت آموزش رشته تعمیر خودروهای اروندی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در استان شده است که با توجه به فراوانی این خودروها در استان زمینه اشتغالزایی را برای جوانان فراهم خواهد کرد.

محمد مولوی با اشاره به دیدار خود با رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و تاکید بر بسترسازی آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار خوزستان بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

تعمیرگاه آموزشکده رشته تعمیر خودروهای اروندی وابسته به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در شهرستان آبادان را تجهیز کرده است تا هنرجویان به خوبی این رشته را فرابگیرند.

وی گفت: با توجه به تردد خودروهای اروندی در استان، توسعه تعمیرگاه و پرورش نیروهای با مهارت در این رشته بسیار دارای اهمیت است و بازار کار بسیار خوبی در انتظار مهارت آموزان این رشته قرار دارد.


مولوی با اشاره به کمبود نیروی با مهارت در این رشته تاکید کرد: ضروری است رشته‌هایی در استان از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای راه اندازی شود که مورد نیاز بازار استان است.

نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای راه‌اندازی این رشته ابتدا باید در شاخه تعمیر خودروی سواری سازمان فنی و حرفه‌ای به صورت تخصصی رشته تعمیر خودروهای اروندی ایجاد و اضافه شود.

وی اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای قول مساعد بر افزودن این رشته در لیست رشته‌های فنی و حرفه‌ای آبادان را داده است.

 در حدود ۵۰ هزار خودروی اروندی در خوزستان وجود دارد که با مشکل کمبود قطعات خودرو، مکانیک و تعمیرگاه اختصاصی روبرو هستند.

هفته گذشته نیز رشته حمل و نقل به لیست رشته‌های فنی و حرفه‌ای یک آموزشکده در اهواز افزوده شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار