تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۰۱۵۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: ورود سرمایه گذاران برای توسعه کشتی و سواری کاری شوش حمایت می‌شود

 - فرماندار شوش گفت: کشتی و اسب سواری ۲ رشته مهم در این شهرستان است که در صورت مشارکت سرمایه گذاران از توسعه هرچه بیشتر این رشته‌ها حمایت خواهد شد.

 محسن حویزه روز پنجشنبه در بازدید از خانه کشتی شوش روز، کسب مقام قهرمانی در رشته‌های مختلف توسط ورزشکاران این شهرستان را نشان از وجود ظرفیت‌های عظیم ورزشی در شوش دانست و گفت: کشتی گیران این شهرستان از چنان کیفیت بالایی برخوردار هستند که بسیاری از شهرستان‌های اطراف در تلاش برای به کارگیری آنها در تیم‌های خود هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت مالی از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی شوش ادامه داد: ورزشکاران شوش برای شرکت در مسابقات ملی و استانی باید حمایت مالی شوند و در این زمینه استفاده از ظرفیت شرکت‌های صنعتی این شهرستان در دستور کار است.

فرماندار شوش با توصیه جوانان به تحصیل و تهذیب در کنار فعالیت ورزشی گفت: جوانی بهترین زمان برای نزدیکی به خدا است و توصیه به جوانان بهره گیری از این فرصت برای تقویت ارتباط با قادر متعال است.

امام جمعه شوش: کشتی رشته پهلوان پرور است

امام جمعه شوش نیز در این دیدار حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: شوش به دلیل پیشینه و کشتی گیران نام آشنا در کشور در رشته کشتی دارای مزیت‌هایی است که از این فرصت برای جذب جوانان به ورزش باید استفاده کرد.

حجت الاسلام سیدمرتضی مرعشی، کشتی را رشته پهلون پرور دانست و افزود: دهها هزار شهید برای براهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند تا این پرچم بر زمین نیفتد و این شهدا قهرمانان و پهلوانان واقعی هستند.

وی ادامه داد: ورزشکاران با تاسی از شهدا، در میدان‌های ورزش جهانی با تلاش‌های خستگی ناپذیر پرچم مقدس ایران اسلامی را به اهتزاز در می‌آورند که داشتن چنین جوانان غیرتمندی موجب مباهات است.

  شوش دارای قهرمانان و پیشکسوتان نام آشنایی از جمله غضنفر جودی قهرمان اسبق کشتی فرنگی و آزاد کشور و بنیانگذار کشتی فرنگی شهرستان شوش دانیال(ع) است. بی توجهی به توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از ورزشکاران به ویژه کشتی گیران مستعد این شهرستان طی سال‌های گذشته موجب حضور این ورزشکاران در رقابت‌های ملی به نام سایر شهرستان‌های خوزستان شده است.

وجود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ راس اسب اصیل عرب شناسنامه دار که برخی دارای رکورد ملی هستند از جمله ظرفیت‌های مغفول مانده شهرستان شوش است. به منظور بهره گیری از این ظرفیت طرح احداث دهکده ۳۲ هکتاری سوارکاری بخش فتح المبین شوش در دستور کار قرار گرفته است که تاخیر بسیار زیاد در استعلام دستگاه‌های مختلف برای تامین زمین مورد نیاز آن، این طرح را با چالش مواجه کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار