تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۳۰۱۵۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ طرح بهداشت و درمان در شوش افتتاح و کلنگ زنی شد

  ۲ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۱۰۵ میلیارد ریال عصر چهارشنبه طی آیینی با حضور مسوولان محلی و خیران سلامت شوش در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

  مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۲ شهری شوش با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۴۶۰ مترمربع در این آیین افتتاح شد.

همچنین در این مراسم کلنگ احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای خیرساز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در مسیر ۱۰ کیلومتری جاده شوش به دزفول توسط خانواده مرحوم غلامعباس سگوندپور به زمین زده شد.

زمین احداث درمانگاه جدید شوش جانمایی شد

فرماندار شوش در این آیین با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان بیان کرد: شوش در بخش بهداشت و درمان با کاستی‌های مختلفی مواجه است.

محسن حویزه ادامه داد: پیگیری‌های گسترده‌ای در سطح استانی و ملی برای جبران بخشی از کمبودهای بخش سلامت شوش انجام شده که نتیجه این پیگیری‌ها سرعت گرفتن توسعه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی مستمر از بیمارستان نظام مافی و درمانگاه تامین اجتماعی شوش گفت: نظام مسایل بهداشتی و درمانی این شهرستان تدوین شده و گره گشایی از این مسایل در اولویت قرار گرفته است.

فرماندار شوش با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث درمانگاه جدید در این شهرستان توسط سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود: زمین مورد نیاز برای احداث این مرکز در مسیر روستای چعب جانمایی شده است و به زودی توسط بسیج سازندگی سپاه ولیعصر احداث، تکمیل و تجهیز می‌شود.

بستر نقش آفرینی خیران سلامت در شوش فراهم شود

امام جمعه شوش نیز در این آیین، شهدای سلامت را الگوهای ایثارگری فعالان بهداشت و سلامت در کشور دانست و گفت: پرستاران و پزشکان در ایام همه گیری کرونا جان خود را برای نجات بیماران کف دست گرفتند و ایثارگرانه در میدان درمان حضور داشتند.

حجت الاسلام سیدمرتضی مرعشی با بیان اینکه همدلی میان مسوولان شوش بسیار خوب و ارزشمند است، بیان کرد: روحیه جهادی و انسجام میان دستگاه‌های مختلف شوش نوید دهنده توسعه این شهرستان می باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان افزود: شوش با کمبودهای زیادی در بخش بهداشت و درمان مواجه است که در کنار جذب اعتبارات ملی و استانی، باید بسترسازی برای ورود خیران نوع دوست شهرستان برای جبران این کمبودها انجام شود.

 شهرستان شوش با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول بود که یکم آبان ماه ۱۳۹۹ از این دانشگاه منفک شد و زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قرار گرفت.

بیمارستان نظام مافی تنها بیمارستان شوش است که به دلیل همجواری با جاده سراسری جنوب - تهران نقش مهمی در امداد رسانی به مصدومان سوانح رانندگی دارد.

بیمارستان شهدای شوش به عنوان دومین بیمارستان این شهرستان اگر چه هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی روند کند تکمیل این طرح مهم بهداشتی که می‌تواند بخش زیادی از بار مراجعه کنندگان به بیمارستان نظام مافی را برطرف نماید موجب انتقاد شهروندان شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار