تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۵۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
  مدیر کل و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل امور مالیاتی خوزستان :
امر به معروف و نهی از منکر مهمترین رکن در اخلاق انسانی است

امر به معروف و نهی از منکر مهمترین رکن در اخلاق انسانی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خوزستان، علی خورشیدی، مدیر کل و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل امور مالیاتی خوزستان در جلسه‌ای که  با مسئولان استانی ستاد مذکور برگزار شد بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهمترین رکن در اخلاق انسانی تاکید کرد.

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت : این فریضه امری مهم است و باید با توجه و همکاری ویژه انجام شود. وی ضمن تاکید بر اهمیت ویژه ی اخلاق مداری و کرامت انسانی گفت: طبق گزارشات توانستیم در این زمینه بسیار خوب عمل کنیم. اداره امور مالیاتی خوزستان پر مراجعه ترین در بین تمامی ادارات استان است و تکریم مودیان درخشان ترین بخش عملکرد این اداره کل است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل امور مالیاتی خوزستان بیان کرد: از آنجا که  امر به معروف ، آسان تر از نهی از منکر است، سعی شود  در انجام این مهم چنان سنجیده و با رعایت انصاف و عدالت و با مدیریت جهادی عمل شود که نتیجه منجر به تغییرات مثبت و انجام معروف باشد. بهترین نوع انجام این فریضه بر اساس محبت و دوستی و برادری است.

در ادامه آقای کیانی جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه  امر به معروف و نهی از منکر، متعلق به زمان و مکان خاصی نبوده و قدمت بشریت را دارد افزود:  جهت پیشگیری از اتفاقات ناخوشایند، باید بتوانیم زمینه ایجاد بدی را حذف کنیم، گاهی این پیشگیری، محیطی (اصلاح  یا ترک محل منکر) و گاهی با کلام و تذکر، حاصل می‌شود. بنابراین ما باید بهترین الگوی عملی این موضوع باشیم و اهمیت این فریضه را با زندگی خود و شرایط اجتماعی‌مان نشان دهیم.

در این جلسه آقای بویری معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز مقابله با جنگ تمام عیار فرهنگی را  نیازمند تعامل و همکاری آحاد فعالان این حوزه دانست و افزود:  تبلیغات و فضاسازی محیطی ،  همکاری مستمر و تولید محتوا می‌تواند شرایط بسیار بهتری را فراهم کند و جامعه را به سمت اجرای بهتر این فریضه سوق دهد. حجت‌الاسلام علیرضا برمک، معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، نیز بر اهمیت اجرای این فریضه تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به این موضوع در جامعه شد.

حجت‌الاسلام برمک گفت : امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی است و همه ما باید با همت و دلسوزی به اجرای آن بپردازیم و با رفتار و کردار خود نشان دهیم که این فریضه چقدر می‌تواند به تقویت اخلاق و ارزش‌های انسانی کمک کند. وی همچنین بر نقش خانواده برآموزش و تربیت نسل جدید بر اساس این اصول تاکید و ابراز امیدواری کرد با همکاری همگانی و توجه به آموزش‌های دینی، می‌توانیم جامعه‌ای سالم‌تر و اخلاقی‌تر بسازیم.

در پایان این جلسه نیز، احکام  انتصاب رئیس، جانشین، دبیر و دیگر اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل امور مالیاتی خوزستان از سوی دبیر ستاد استانی ابلاغ گردید.

:
:
:
آخرین اخبار