تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۰۱۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:
شتاب بخشی به نوسازی ابنبه ناپایدار و محرومیت‌زدایی راهبرد وزارت راه و شهرسازی است

  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از راهبردی های اساسی این وزارتخانه، شتاب بخشی به نوسازی انبه ناپایدار و محرومیت زدایی از محله های هدف بازآفرینی شهریر است.

 رضا انجم شعاع چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در محل گیت بوستان اهواز اظهارکرد: احیای بافت های فرسوده از سیاست هایی است که دولت با جدیت آن را دنبال می کند و در این زمینه به استان خوزستان باید بیش از پیش توجه شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار هکتار بافت فرسوده استان خوزستان است ادامه داد: عمده این بافت، در شهرهای آبادان و اهواز قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی به جایگاه استان خوزستان در حوزه راه ها و نقش تاثیرگذار آن در حوزه ترانزیتی اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد که حدود پنج هزار کیلومتر آن راه شریانی است.

شعاع با تاکید به اینکه خوزستان بخاطر برخورداری از بنادر و مرزهای آبی و خاکی در حوزه ترانزیت بسیار مهم است ادامه داد: بنابراین در راهداری نیاز به تلاش شبانه‌روزی است و نمونه آن نیز بهسازی معابر و راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی در ایام اربعین بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت موجود در استان، گفت: استان خوزستان دارای پنج فرودگاه است که ۲ فرودگاه آن بین‌المللی است.

وی با تاکید بر اینکه اتصال خوزستان به دیگر استان‌ها به وسیله بزرگ‌راه‌ها و آزادراه‌ها انجام شده است افزود: باتوجه به جایگاه این در حوزه راه ها، طرح‌های بسیار بزرگ ملی در حوزه راهداری در حال اجرا است.

شعاع اضافه کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه، تکالیف سنگینی برعهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است که بخش عمده‌ای از این تکالیف باید در قالب آیین‌نامه‌ها تدوین شود و استان خوزستان بخش عمده‌ای از این تکالیف را برعهده دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار