تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۳۰۱۵۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: دستگاه‌های اندیمشک برای فصل بارندگی آماده باشند

 فرماندار اندیمشک با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های این شهرستان برای فصل بارندگی پیش رو گفت: باید از تجربه موفق مدیریت سیلاب‌های اردیبهشت امسال به منظور مدیریت بهتر بارش‌های پیش رو نهایت استفاده را کرد.

  یوسف زمانی اصل روز چهارشنبه در نشست مدیریت بحران اندیمشک در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان بیان کرد: سیلاب‌های ویرانگر سال‌های اخیر در این شهرستان به خوبی مهار شد که تجمیع و انسجام بخشی به این تجربه‌ها برای مدیریت حوادث مشابه ضروری است.

وی ادامه داد: اگر تجربه، توان، برنامه ریزی و هماهنگی بین بخش‌های مختلف شهرستان در زمان وقوع بارندگی‌های سیل آسا نبود، به طور قطع این سیلاب‌ها خسارات جبران پذیری به دنبال داشت.

فرماندار اندیمشک، پدافند غیرعامل را شیوه‌ای کم هزینه برای کنترل و مدیریت بحران دانست و گفت: پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی به عنوان اصول چهارگانه پدافند غیرعامل باید در دستور کار و برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان قرار گیرد.

وی مدیریت واحد در حوادث را ضروری دانست و افزود: دستگاه‌های مختلف تجربه‌های ارزشمندی در مدیریت و مواجهه با بحران‌های مختلف دارند که جمع آوری و تبادل این تجربه‌ها میان دستگاه‌ها نقش کلیدی در ارتقای مدیریت در بحران‌ها دارد.

زمانی اصل با اشاره به جایگاه ممتاز جغرافیایی این شهرستان اظهارکرد: اندیمشک دارای محورهای مهم و اصلی ارتباطی با تردد صدها هزار دستگاه است که ایمن سازی آنها به منظور کاهش تصادفات در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: نصب علایم راهنمایی و رانندگی به منظور ایمن سازی محورهای اصلی ارتباطی به طور جدی در سال گذشته اجرایی شد که نصب این علایم کاهش تصادف در این محورها را در پی داشت.

فرماندار اندیمشک گفت: لایروبی کانال‌های اصلی، هرس درختان، لایرویی کانال‌های دفع آب‌های سطحی شهری، آماده سازی ماشین آلات و تجهیزات و ارتقای آموزش نیروهای عملیاتی از جمله اقدام‌هایی است که باید پیش از آغاز فصل بارش‌ها به طور جدی اجرایی شود.

وی آتش سوزی‌های فضای سبز و مناطق جنگلی این شهرستان در فصل گرم امسال را مورد اشاره قرار داد و افزود: آتش سوزی‌های امسال مراتع و مناطق جنگلی کوهستانی اندیمشک نسبت به سال‌های گذشته شدیدتر و بیشتر بود که تلاش امدادگران و تیم‌های عملیاتی برای مهار این آتش سوزی‌ها قابل تقدیر است.

  بارندگی‌های شدید اردیبهشت امسال موجب سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر شهرهای مختلف خوزستان شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار