تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۰۱۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس فدراسیون اسکواش خبر داد:
ایجاد زیرساخت برای توسعه ورزش اسکواش در استان‌ها الزامی است

 رییس فدراسیون اسکواش گفت: ایجاد زیرساخت برای توسعه ورزش اسکواش در استان‌ها برای رشد وشکوفایی این رشته ورزشی در کشور الزامی است.

امیر عزیزی‌پور   اظهار کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، لیگ برتر اسکواش به صورت سالانه برگزار خواهد شد و در چهار ماهه پایانی امسال، این لیگ آغاز می‌شود.

رییس فدراسیون اسکواش گفت: یکی از اولویت‌های فدراسیون اسکواش، برگزاری مسابقات در رده‌های سنی مختلف در سطح استان‌ها است تا بتوانیم پس از شناخت استعدادها در نقاط مختلف کشور از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی افزود: اسکواش در ردیف آخرین رشته‌هایی است که به المپیک اضافه شده و نیاز به زیرساخت‌های خاص و تخصصی دارد بنابراین وضعیت کنونی امکانات این رشته در مقایسه با سایر رشته‌ها فاصله دارد.

عزیزی‌پور بیان کرد: تقاضای تامین زیرساخت‌های اسکواش برای استان‌ها از وزیر ورزش و جوانان درخواست شد که قول مساعد و همکاری لازم را دادند و با توجه به نگاه وی به ورزش، اتفاقات خوبی در اسکواش کشور رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد ایجاد زیرساخت برای توسعه جدی اسکواش در کشور به دلیل ظرفیت‌ها و علاقه مندان زیاد از دیگر برنامه‌های مهمی است که پیگیری می‌شود.

رییس فدراسیون اسکواش گفت: ایجاد زمینه لازم و زیرساخت مناسب در بخش داوان و مربیان جزو اهداف مهم فدراسیون است که در این خصوص هیات‌های استانی نقش آفرین هستند.

عزیزی‌پور اضافه کرد: ۱۰ استان در بخش قهرمانی و ۱۲ استان در بخش همگانی اسکواش فعالیت می‌کنند که خوزستان یکی از استان‌های پرتلاش در تمام شاخه‌های ارزیابی اسکواش به خصوص در هر ۲ بخش همگانی و حرفه‌ای فعالیت دارد.

وی گفت: تیم اسکواش صنعت نفت آبادان با در اختیار داشتن بازیکنان با کیفیت یکی از تیم‌های قدرتمند ایران به شمار می‌رود و توانسته چندین دوره قهرمان لیگ برتر شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار