تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۰۱۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفر اردوی راهیان نور دانش آموزی به یادمان والفجر هشت در اروندکنار آغاز شد

 معاون فرهنگی یادمان شهدای عملیات والفجر هشت گفت: نخستین گروه‌ از راهیان نور دانش آموزی در سال تحصیلی جدید روز سه‌شنبه در محل یادمان شهدای والفجر هشت اروندکنار آبادان حضور یافتند و نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

موسی غدیری اظهار کرد: نخستین گروه دانش آموزی دختر از استان بوشهر در منطقه عملیات والفجر هشت حضور یافتند و راویان فتح چگونگی طراحی و اجرای این عملیات را تشریح کردند.

وی گفت: یادمان شهدای عملیات والفجر هشت به گونه‌ای طراحی شده تا دانش آموزان ضمن مشاهده موانع آفندی و پدافندی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بخصوص عملیات والفجر از نزدیک با رشادت‌های جوانان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی آشنا شوند.

غدیری گفت: راویان مستقر در یادمان شهدای عملیات والفجر هشت در زمان حضور دانش آموزان خاطرات دفاع مقدس و عملیات‌های دریایی برای آنان تشریح می‌کنند.

وی بیان داشت:بخشی از پل عظیم بعثت در بخشی از یادمان طراحی و اجرا شده تا دانش آموزان با آن آشنا شوند.

عملیات والفجر هشت که از آن به عنوان نبرد فاو نیز نام برده می‌شود، عملیات آبی خاکی بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش ایران با استفاده از اصل غافلگیری از اروندرود عبور کرده و شبه ‌جزیره فاو در جنوب عراق را به تصرف خود درآوردند.

عملیات والفجر هشت، در بهمن سال ۱۳۶۴ آغاز شد و در ۲۲ بهمن ماه همان سال، با اهتزاز پرچم مقدس رضوی، بر فراز مسجد جامع بندر راهبردی فاو عراق، تثبیت شد.

یادمان شهدای عملیات والفجر هشت اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان مقابل فاو عراق واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار