تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۰۱۳۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فراخوان مهرواره شعر "در کوچه آفتاب" آغاز شد
 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند گفت: فراخوان مهرواره شعر در کوچه آفتاب ویژه هفدهمین سالگرد ارتحال قیصر امین‌پور آغاز شد.
 

 

حمید بهداروندی بیان کرد: ویژه برنامه‌های هفدهمین سالگرد عروج قیصر امین‌پور شاعر انقلاب و دفاع مقدس از روز ششم تا ۱۰ آبان ماه در گتوند برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: مهرواره استانی شعر "در کوچه آفتاب "در چهار پویش عکس من‌ و قیصر، شعرسرایی با موضوع آزاد، زیباخوانی و زیبانویسی اشعار قیصر امین‌پور برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ مهرماه ارسال کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با بیان اینکه داوری این مهرواره از یکم تا سوم آبان ماه انجام می‌شود، گفت: نتایج این مهرواره دانش‌آموزی هفتم آبان ماه در تالار اجتماعات قیصر امین‌پور گتوند اعلام خواهد شد.

وی افزود: محفل شعر نمایشگاه خوشنویسی "در مسیر باد" با حضور ۱۰۰ استاد برجسته و میهمانان استانی همراه با برگزاری کارگاه خوشنویسی از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور است.

بهداروندی اظهارکرد: کنگره ملی شعر "در کوچه آفتاب" یادمان زنده یاد دکتر قیصر امین پور نیز هشتم آبان ماه با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش گتوند نیز گفت: پویش من و قیصر ویژه دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم ابتدایی است و دانش‌آموزان برای شرکت در این پویش می‌توانند یک عکس از خود به همراه یکی از کتاب‌های قیصر امین‌پور را با نوشتن یک بیت شعر از ایشان به آیدی Honar۱۷۱۷@ در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

بهزاد جعفرزاده افزود: زیبانویسی اشعار قیصر نیز ویژه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی است و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را از اشعار قیصر به خط تحریری یا مداد در پیام رسان شاد به آیدی Honar۱۷۱۷@ ارسال کنند.

وی اظهارکرد: پویش حفظ و زیباخوانی اشعار قیصر نیز ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم است و دانش آموزان می‌توانند با حفظ یکی از اشعار قیصر و اجرای آن به صورت حضوری شرکت کرده و یا فیلم خود را به آیدی qeysar۱۷۱۷@ در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

مدیر آموزش و پرورش گتوند ادامه داد: دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه برای شرکت در پویش شعرسرایی با موضوع آزاد می‌توانند اشعار خود را به آیدی qeysar۱۷۱۷@ در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

جعفرزاده بیان کرد: دانش‌آموزان علاقمند در مقاطع اول و دوم متوسطه نیز می‌توانند در پویش شعرسرایی با موضوع آزاد شرکت و آثار خود را به آیدی رقیه کردی، qeysar۱۷۱۷@ در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

قیصر امین‌پور شاعر غزل سرای ایران دوم اردیبهشت سال ۱۳۳۸ در شهرستان گتوند به دنیا آمد و هشتم آبان سال ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد.

وی نویسنده، شاعر، مدرس دانشگاه و از شخصیت‌های برجسته ادبیات در دوران بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه‌های ناگهان (۱۳۷۲)، گل‌ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه‌های شعر قیصر هستند.

توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶) از دیگر آثار این شاعر نام آشنا است.

قیصر امین پور در سال ۱۳۶۷ از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد؛ وی همچنین در سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های ۶۰ و ۷۰ برگزیده شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار