تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات افزایش ظرفیت پست برق فوق توزیع محمدآباد مسجدسلیمان

  مدیر امور انتقال ناحیه شمال شرق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با هدف تقویت شبکه برق مسجدسلیمان برای تابستان ۱۴۰۴، عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست برق فوق توزیع محمدآباد آغاز شد.

محسن علی‌پناهی  اظهار کرد: در بازدید معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای استان از ناحیه شمال‌شرق بنا شد با توجه به وضعیت شبکه برق شهرستان مسجدسلیمان، پست برق فوق توزیع محمدآباد با نصب یک ترانس جدید افزایش ظرفیت پیدا کند.

وی افزود: یکی از مشکلات شبکه برق فوق توزیع شهرستان مسجدسلیمان تک ترانس و فاقد پشتیبان بودن پست ۱۳۲ کیلوولت فجر است که دارای یک دستگاه ترانس ۲۷ مگاولت آمپری OFF LOAD قدیمی بوده و بخش‌های بسیار وسیعی از شهرستان مسجدسلیمان را تغذیه می‌کند.

مدیر امور انتقال ناحیه شمال شرق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: در صورتی که این ترانس از مدار خارج شود خاموشی‌های گسترده‌ای به مشترکین اعمال می‌شود، بنابراین پس از برگزاری جلسات فنی و کارشناسی مقرر شد یک دستگاه ترانس ۱۳۲ به ۳۳ کیلو ولت به همراه بی ۱۳۲ کیلوولت ورودی و سه فیدر ۳۳ کیلوولت خروجی در پست محمدآباد به عنوان پشتیبان پست فجر اجرایی شود.

علی‌پناهی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه ایجاد شرایط پایدار برای پست فجر و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده در صورت خروج ترانس این پست از مدار است که آثار مثبتی را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: علاوه بر افزایش ظرفیت پست برق فوق توزیع محمدآباد در مسجدسلیمان، عملیات اجرایی افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست شهید عباسپور در اندیکا برای تقویت شبکه برق این شهرستان و ناحیه شمال‌شرق نیز آغاز شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار