تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۳۰۰۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهایی زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۳ سال با کمک خیران و دادستان شوش

 سرپرست اداره کل زندان‌های خوزستان گفت: زندانی محکوم به قصاص در زندان دزفول پس از ۱۳ سال حبس، با کمک خیران و دادستان شوش به آغوش خانواده بازگشت.

  قدرت هاشم‌نیا روز دوشنبه بیان کرد: این زندانی که به جرم قتل در زندان دزفول به سر می‌برد، به دلیل ناتوانی خانواده برای پرداخت دیه و کسب رضایت شاکی، محکوم به قصاص بود.

وی ادامه داد: رهایی این زندانی از قصاص با کمک خیران، دادستان شوش و معتمدان شهرستان انجام شد و با ایجاد صلح و سازش، این زندانی پس از ۱۳ سال طعم بخشش و آزادی را چشید.

سرپرست اداره کل زندان‌های خوزستان، با ابراز خشنودی از این رخداد گفت: تلاش مجموعه قضایی ایجاد صلح و سازش با حفظ حقوق زندانی است که در این مسیر همراهی بزرگان، معتمدان و خیران استان موجب دلگرمی است.

 صلح و سازش در پرونده‌های قتل خوزستان طی سال گذشته رشد ۱۲۸ درصدی داشته است؛ ۲۰۶ فقره پرونده قتل در سال گذشته در استان به صلح و سازش و بخشش ختم شد که این رقم در سال قبل از آن ۹۰ مورد بود.

یکهزار و ۴۷۲ نفر صلح یار در استان خوزستان به دستگاه قضا برای حل و فصل پرونده‌های قضایی کمک می‌کنند که در بخش‌های مختلفی از جمله اصناف، آموزش و پرورش و یا ادارات فعال هستند.

۱۴ شعبه تخصصی حل اختلاف نظیر شعب تخصصی کشاورزی، زندان‌ها، اصناف، اوقاف و یا خانه مطبوعات در استان فعال است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار