تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۳۰۰۹۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان در حوزه ثبت اشتغال جایگاه چهارم کشور را دارد

 مدیرکل کار و رفته اجتماعی خوزستان گفت: خوزستان از لحاظ تعهد ایجاد اشتغال در رتبه سوم کشور قرار دارد و در زمینه ثبت اشتغال، پس از تهران، خراسان رضوی و فارس در جایگاه چهارم ایستاده است.
 مجتبی ظفری‌پور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تسهیلات اختصاص‌یافته به مشاغل خانگی در استان اظهار کرد: میزان این تسهیلات در سال جاری به ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال می‌رسد. با این حال، عملکرد بانک‌های متعهد در این زمینه ضعیف است و تاکنون تنها ۱۵۳ میلیارد ریال از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری، به طور چشمگیری حدود ۹۰ درصد از اشتغال ایجاد شده در خوزستان مربوط به خوداشتغالی بوده و تنها ۱۰ درصد به مشاغل کارفرمایی تعلق دارد. این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای خوداشتغالی در استان است.ظفری‌پور همچنین از ثبت بیش از ۲۶ هزار و ۴۵۵ شغل در سامانه رصد خبر داد و توضیح داد: از این تعداد، ۱۹ هزار شغل مربوط به خوداشتغالی و مابقی در بخش کارفرمایی ایجاد شده است. وی با اشاره به میانگین عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان گفت: عملکرد دستگاه‌ها در تحقق تعهدات اشتغال خود به ۳۸.۳۳ درصد رسیده است؛ در حالی که کل تعهد ایجاد اشتغال در خوزستان برای امسال ۶۹ هزار و ۱۳ شغل تعیین شده که باید توسط ۳۹ دستگاه اجرایی محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به وضعیت بازار کار در استان اشاره کرد و با انتقاد از سهم پایین اشتغال کارفرمایی، بیان کرد: تنها ۱۰ درصد از کل اشتغال استان مربوط به این بخش است. او تأکید کرد که اشتغال در بخش کارفرمایی به عنوان یک نوع اشتغال پایدار به شمار می‌آید، لذا ضروری است که صنایع و نهادهای مرتبط به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.

ظفری پور همچنین به جایگاه استان خوزستان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این استان از لحاظ تعهد ایجاد اشتغال در رتبه سوم کشور قرار دارد و در زمینه ثبت اشتغال، پس از تهران، خراسان رضوی و فارس در جایگاه چهارم ایستاده است

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار