تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۰۰۸۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اورژانس کشور: تامین آمبولانس و نیروی انسانی بزرگترین چالش جنوب غرب خوزستان است
رییس سازمان اورژانس کشور گفت: بزرگترین چالش اورژانس در جنوب غرب خوزستان تامین آمبولانس و نیروی انسانی است.
 

جعفر میعادفر یکشنبه در حاشیه بازدید از جاده قفاص آبادان در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: ناوگان آمبولانسی در جنوب غرب خوزستان فرسوده است هر چند این مشکل ناوگان اورژانس کشور را فرا گرفته و دستگاه‌های فرسوده در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به ۶۶ مورد تصادف در جاده قفاص آبادان گفت: متاسفانه در این تصادفات ۱۱۲ نفر مصدوم و ۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

میعاد فر با بیان اینکه این محور نیاز به توسعه جاده‌ای دارد اظهار کرد: متاسفانه مهیا نبودن زیرساخت لازم در این محور باعث تصادفات جاده‌ای شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور فرهنگ رانندگی را دیگر مساله مهم در کاهش تصادف جاده‌ای عنوان کرد و افزود: رانندگی با سرعت غیرمجاز و سبقت گرفتن باعث شده آمار تصادف در این محور افزایش یابد.

وی با اشاره به فرسودگی آمبولانس‌ها در دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: توسعه پایگاه‌های اورژانس با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در دستور کار قرار دارد و نوسازی آمبولانس‌ها و اورهال آنها و تامین نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اولویت اورژانس کشور است.

میعاد فر ادامه داد: در منطقه آبادان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که در این راستا باید رشته فوریت‌های پزشکی راه اندازی و از نیروهای بومی استفاده شود.

وی بیان کرد: راه اندازی رشته فوریت‌های پزشکی و جذب نیروهای بومی از مهاجرت نیروهای اورژانس جلوگیری می‌کند.

میعاد فر اظهار کرد: آمبولانس‌ها وسیله اصلی فوریت‌های پزشکی است که در کوتاه مدت بازسازی خواهند شد ضمن اینکه انتظار می‌رود با انعقاد تفاهم نامه نیز سازمان منطقه آزاد اروند در خریداری دستگاه‌های جدید کمک کند.

جعفر میعادفر صبح یکشنبه به آبادان سفر کرده و از جاده قفاص بازدید کرد و در جریان سفر وی مقرر شد یک مرکز فوریت‌های فوریت های پزشکی در سه راهی مدن آبادان احداث شود.

سید محمد مولوی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، سید محمد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان و جمعی از مسوولان محلی در این بازدید حضور داشتند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار