تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۰۰۷۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امنیت با مشارکت مردم و داشتن پلیس هوشمند محقق می‌شود

 فرمانده انتظامی دزفول خواستار مشارکت مردم در تامین امنیت شد و گفت: ایجاد و حفظ امنیت، با مشارکت مردم و داشتن پلیس هوشمند محقق می‌شود.

 سرهنگ روح‌الله یاری‌زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در حسینیه ثارالله دزفول یاد شهدای مقاومت که با ایستادگی خود نبردی هوشمندانه با رژیم سفاک صهیونیستی دارند را گرامیداشت.

وی اظهارکرد: دشمن بداند همانطور که با شهادت سردار سلیمانی خون تازه‌ای به جبهه مقاومت دمیده شد با شهادت سید حسن نصرالله نیز فتح نزدیک است و آغاز نصرالله را همگان خواهند دید.

فرمانده انتظامی دزفول تاکید کرد: تجربه نشان داده
هر چه از رهنمودهای مقام معظم رهبری فاصله گرفته و به خارج از کشور چشم دوخته‌ایم سیلی خورده‌ایم و هرچه به توان داخلی اتکا کرده و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار داده‌ایم طعم شیرین پیروزی را چشیده ایم.

سرهنگ یاری‌زاده هزینه تسلیم شدن را بسیار سنگین‌تر از مقاومت و پایداری دانست و گفت: عقب‌نشینی غیر تاکتیکی در میدان‌های مختلف نظامی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی موجب غضب الهی می‌شود زیرا طبق فرمایش مقام معظم رهبری دشمنان نظام و اسلام در صورت عقب نشینی ما هیچ حدی نخواهند گذاشت.

فرمانده انتظامی دزفول با بیان اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی، جهان به سمت هوشمندسازی می‌رود، افزود: شعار هفته انتظامی امسال " پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار است" است و هدف از این شعار این است که اعلام کند پلیس هوشمند نگاهی آینده نگر دارد تا با پلیس هوشمند مردم را به خودکنترلی برساند.

سرهنگ یاری‌زاده تاکید کرد: وجود پلیس هوشمند در گرو شهروند هوشمند است زیرا شهروند هوشمند با اعتماد به قانون و قانونمداری می‌تواند به سهولت به کارهای خود بپردازد.

فرمانده انتظامی دزفول با تاکید بر اینکه رویکرد اجتماع محور و ایجابی پلیس از نکات مهم این شعار است، گفت: امنیت عمومی و پایدار در ایران اسلامی نیازمند این است که نگرش سنتی نسبت به پلیس دگرگون شود و رویکرد سلبی و تهدیدمحور پلیس به رویکرد اجتماعی و ایجابی محور تغییر یابد تا شاهد مشارکت بیشتر مردم باشیم.

وی افزود: امنیت یک تولید اجتماعی است که با میزان احساس مسوولیت و مشارکت اجتماعی ارتباط مستقیمی دارد و باید از طریق مردم و برای مردم ایجاد شود.

سرهنگ یاری‌زاده بیان کرد: راه اصلی تحقق امنیت اجتماعی مطلوب بدون داشتن پلیس هوشمند، توانا و چابک محقق نخواهد شد و هوشمندسازی در جامعه التزام داشتن به قانون است.

وی افزود: پرچم انقلاب اسلامی که با نثار خون شهدای زیادی حاصل شده با عنایات خداوند و مجاهدت رزمندگان با دستان باکفایت رهبر انقلاب تقدیم محضر امام عصر(عج) خواهد شد.

فرمانده انتظامی دزفول گفت: امروز دشمن با به راه انداختن جنگ ترکیبی و شناختی درصدد تغییر محاسبات ذهنی مردم و جابجایی ارزش‌ها به جای منکر است و جریان تحلیف را با تمام توان در راستای ایجاد یاس و ناامیدی بین جوانان به ایجاد شده است بنابراین باید سعی کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم تا بهانه‌ای به دست دشمن ندهیم.

وی افزود: امنیت اتفاقی نیست؛ گواه این مدعا تقدیم بیش از ۱۳ هزار شهید درایران اسلامی و تقدیم ۳۶ شهید در ۶ ماه اخیر است که نشان می‌دهد باب شهادت در این نهاد انقلابی باز است.

سرهنگ یاری‌زاده تاکید کرد: پلیس گوش به فرمان مقتدای خود و در راستای آرمان‌های انقلاب تا پای جان از گنجینه انقلاب مقاومت کرده و در عمل به آرمان‌های شهدا گام برمی‌دارد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های فرمانده کل قوا به ناجا که موجب افزایش روحیه قوا شده است، از امام جمعه و شورای تامین دزفول که در مقاطع مختلف و چالش‌های ایجاد شده حمایت‌های خود را از عملکرد فرماندهی انتظامی دزفول داشته‌اند، نیز قدردانی کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار