تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۳۰۰۷۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتخاب بهترین منابع تست زنی کنکور
معرفی انواع تست، انواع منابع تست زنی و کلاس های آنلاین مناسب کنکور سراسری مثل کلاس نکته و تست، جاست تست و همایش کنکور که در آموزشگاه آنلاین کلاسینو هرساله برگزار می شود.

انتخاب بهترین منابع تست زنی کنکور

بهترین منابع تست زنی کنکور سراسری

کنکور یکی از چالش برانگیزترین اتفاقات زندگی هر شخص می باشد. دانش آموزان تمام تلاش و تمرکز خود را برای قبولی در کنکور و رسیدن به هدف به کار می گیرند. و راه رسیدن به آرزوها را قبولی در کنکور می دانند.

همه دانش آموزان می دانند که قبولی در کنکور نیاز به آموزش، تست زنی، مرور و جمع بندی همراه با یک برنامه ریزی مناسب دارد.

از آنجایی که کنکور یک آزمون تستی می باشد پس تمرین تست زنی در قبولی اهمیت فراوانی دارد. در واقع مطالعه به روش تستی بزرگترین و مهم ترین عامل موفقیت در کنکور می باشد.

در این مقاله به بررسی انواع تست، روش های تست زنی و روش تحلیل تست می پردازیم.

انواع تست در کنکور سراسری

متقاضیان کنکور سراسری باید با انواع تست آشنا باشند.

  1. تست آموزشی
  2. تست تسلطی و مروری
  3. تست زماندار (تست سنجشی)

هر کدام از این تست ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

تست آموزشی

دانش آموزان بعد از مطالعه هر مبحث نیاز دارند تا از میزان درصد یادگیری خود مطلع شوند. تست آموزشی بلافاصله بعد از مطالعه هر مبحث انجام می شود. دانش آموز بین 10 تا 15 تست از قسمت های مختلف یک مبحث را در نظر و بعد از انجام هر تست به پاسخنامه مراجعه کند. در این مدل تست زنی، زمان و درصد تست مد نظر نیست. بلکه همانطور که از نامش مشخص است برای آموزش و مشخص کردن نقاط ضعف و قوت می باشد.

دانش آموز با توجه به تست هایی که انجام داده به مطالعه دوباره مبحث پرداخته یا یک مبحث جدید را شروع می کنند.

تست تسلطی و مروری

دانش آموزان 12 الی 24 ساعت پس از مطالعه اولیه نیاز به مرور دارد. ولی اکثر دانش آموزان آگاهی به مرور ندارند و برای شروع سردرگم می شوند. تست مروری بهترین روش برای مطالعه دوباره است.

دانش آموز تعداد مشخصی تست از مباحث مطالعه شده را حل کند. و سپس به بررسی تست ها بپردازد. بدین صورت دانش آموزان متوجه می شود که از هر مبحث چه بخشی نیاز به مطالعه دوباره دارد. انجام این روش تست مروری برای هر مبحث نیاز می باشد. در این تست توجه به زمان مد نظر نیست.

تست زمانداری (تست سنجشی)

مرحله پایانی یک مطالعه درست، تست های زماندار می باشند. همانطور که از نام این تست ها پیداست، زمان نقش مهمی دارد. در این مرحله دانش آموزان باید زمان تست زنی را مطابق با کنکور قرار دهند. برای مثلا دانش آموزان رشته تجربی 45 سوال زیست را باید در 45 دقیقه پاسخ دهند و همین قانون باید در تست های زماندار انجام شود.

بهترین منابع تست زنی

موسسات و انتشاراتی های زیادی در سال های اخیر اقدام به چاپ کتاب و برگزاری کلاس های تست زنی کردند. اما تعداد کمی از آن ها توانستند در بین دانش آموزان محبوب شوند.

ویژگی یک منبع تست زنی مناسب این است که تست ها در هر سطحی را در اختیار دانش آموز بگذارد. و بررسی و تحلیل تست ها را انجام دهد.

در سال های گذشته اکثر دانش آموزان کتاب های تست زنی مختلفی را برای تست زنی در نظر می گرفتند. اما از آنجایی که هر ساله بر تنوع تست ها اضافه می شد، استفاده از کتاب درسی روش مناسبی برای کنکور نبود. همچنین دانش آموزان نیاز به یک منبع قوی تست زنی به همراه تحلیل و بررسی داشتند. پس استفاده از کلاس های تست زنی ایده ای جدید برای پیشرفت دانش آموز است.

اما کلاس های حضوری به دلیل تعداد دانش آموزان و مشکلات رفت و آمد، سختی هایی برای دانش آموزان به همراه داشت. پس کلاس آنلاین تست زنی بهترین ایده برای دانش آموزان و داوطلبین کنکوری بود.

یکی از موسسات که مدت زمان کم توانست طرفداران زیادی را بین دانش آموزان و داوطلبین کنکوری پیدا کند موسسه آموزش آنلاین کلاسینو است. موسسه کلاسینو برگزار کننده کلاس های آنلاین از ابتدایی تا کنکور بوده و در هر سطحی، بهترین آموزش و کلاس را ارائه داده است.

بهترین کلاس تست زنی آنلاین

موسسه کلاسینو بزرگترین موسسه آموزش آنلاین کنکور، با برگزاری دوره های تست زنی مختلف، کمک قابل توجهی به دانش آموزان در امر آموزش و تست زنی نموده است.

آموزشگاه آنلاین کلاسینو با برگزاری دوره های جامع مرداد و دوره نوبان ، کامل ترین و جامع ترین آموزش را در اختیار دانش آموزان و داوطلبین قرار می دهد. اساتید کلاسینو در دوره های مرداد و نوبان به بررسی، آموزش و تست زنی از پایه تا کنکور می پردازند. اما دوره های تست زنی کلاسینو، دریچه جدیدی از آموزش را به روی داوطلبین کنکوری گشوده است. کلاس های تست زنی کلاسینو توسط اساتید برتر کنکور همانند استاد آریان حیدری، استاد بابک سادات، استاد محمد عمارلو، استاد محمد نوکنده، استاد رضا حسینی یکتا و... برگزار می شوند.

 

کلاسهای تست زنی کلاسینو

ویژگی های کلاس های تست زنی کلاسینو

  1. ارتباط مستقیم با استاد و پرسش و پاسخ
  2. قرار گرفتن ویدیو ضبط شده بر روی پنل کاربری
  3. ارائه جزوه همراه با پاسخ تشریحی برای هر تست

کلاس های تست زنی کلاسینو شامل 1- دوره نکته و تست 2- دوره جاست تست 3- همایش جمع بندی کنکور می باشند.

نکته و تست کلاسینو (TNT)

دوره نکته و تست کلاسینو یا همان TNT به معنی تدریس، نکته و تست است. این دوره ویژه داوطلبین کنکور تیر و اردیبهشت می باشد. داوطلبان با جدید ترین تست ها و روش حل آن ها و همچنین چگونگی تحلیل و بررسی تست ها آشنا می شوند. این دوره برای تمام دروس تخصصی و برای هر درس بین 12 الی 15 جلسه برگزار خواهد شد.

جاست تست کلاسینو (just test)

دوره جاست تست کلاسینو ویژه داوطلبین کنکور اردیبهشت ماه  می باشد و همچنین که از نام این دوره مشخص است، 3 الی 5 جلسه تست زنی برگزار می شود. دانش آموزان و داوطلبین سطح بالا و قوی از نظر آموزشی می توانند در روزهای پایانی تا کنکور با شرکت در دوره جاست تست یک مرور کامل برای تمام درس ها داشته باشند.

همایش جمع بندی کلاسینو

همایش جمع بندی کلاسینو ویژه کنکور تیرماه در خرداد الی تیر ماه برگزار می شود. این دوره از سردرگمی دانش آموزان در روزهای پایانی تا کنکور سراسری جلوگیری می کند. کلاسینو برای هر درس تخصصی دو جلسه 4 الی 6 ساعته برگزار می کند. که با حل تست قوی ترین و کامل ترین جمع بندی کنکور را ارائه می دهد.

 

:
:
:
آخرین اخبار