تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۳۰۰۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: دفاع مقدس در قالب راهیان نور تبیین شود
استاندار خوزستان گفت: اردوهای راهیان نور بستر مناسبی برای تبیین فرهنگ شهادت ، مقاومت و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس است که باید با استفاده از ظرفیت راویان این مهم نهادینه شود.
 

علی‌اکبر حسینی‌محراب چهارشنبه در نشست راهیان نور در استانداری خوزستان اظهار کرد: راهیان نور افتخاری بزرگی است که خداوند نعمت وجود آن را به خوزستان بخشیده است و از طریق آن جنگ، شهادت، ایثار و جهاد به ویژه برای نسل جوان روایت می‌شود.

وی راهیان نور را حَرمی برای نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها دانست و افزود: شهدا کسانی که پای در سفر راهیان‌نور می‌گذارند را هدایت و تامین می‌کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید هر آنچه در توان و بضاعت است برای یادمان‌ها به عنوان نمادهای مهم از هشت سال دفاع مقدس گذاشته شود.

وی یادآور شد: در سفرهای استانی دولت به خوزستان سه هزار میلیارد ریال بودجه برای تکمیل و بهسازی یادمان‌ها در نظر گرفته شد که ضرورت دارد پیگیری و دنبال شود.

حسینی‌محراب بر آسیب‌شناسی و رفع نواقص سفرهای راهیان نور تاکید کرد و گفت: هر سال باید بتوانیم برخی از نواقصی که شناسایی شده را برطرف کنیم‌

استاندار خوزستان گفت: به منظور رفع مشکلات یادمان‌ها باید با نظرات و مشورت دستگاه‌های متولی، یادمان‌ها میان شرکت‌های بزرگ تقسیم‌بندی شوند تا از طریق بودجه مسئولیت‌های اجتماعی و بودجه‌های دراختیار، نواقص برطرف و یک ساختار برای این موضوع تعریف شود.

وی رفع مشکلات مسیرهای منتهی به یادمان‌ها، تکمیل و بهسازی چمشه‌های سرویس بهداشتی، روشنایی، تامین آب و برق، فضاسازی ورودی یادمان‌ها و ورودی شهرها، نصب تابلوهای مسیر یادمان‌ها و کیلومتر مانده به یادمان، پوشش بهداشت و درمان و استقرار امبولانس، تامین اتوبوس مورد نیاز برای دانش آموزان را از جمله اقدامات مهمی دانست که باید دستگاه‌های متولی نسبت به انجام کامل آن پیگیر باشند و مشکلات موجود در آن زمینه را برطرف کنند.

حسینی محراب از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خواست سهمیه موردنیاز گازوییل اتوبوس‌ها را تامین کند.

وی مساله امنیت در سفر راهیان‌نور را بسیار مهم‌خواند و گفت: در مسیرهای اصلی مشکلی وجود ندارد اما در مسیرهای برخی یادمان‌ها باید اقدامات ترمیمی انجام شود که این مساله به جد پیگیری شود.

استاندار خوزستان با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق 2 تصریح کرد: موشک‌ها ی ایران از همه موانع عبور کردند و اتفاقی که باید می‌افتاد رقم‌خورد که به عزت برای شیعه و مقاومت تبدیل شد.

وی افزود: انشالله شیعیان قدس را آزاد و در قدس پشت سر مقم معظم رهبری نماز اقامه کنند.

حسینی‌محراب بیان کرد: سید حسن نصرالله رهبر مقاومت همه کشورها بود و شهادت ایشان صدمه سنگینی برای اسلام و همه شیعان و مسلمان آزاده بود اما دشمن باید بداند که مسیر شهادت، مسیری است که حضرت امیرالمومنین(ع) باز کرده است انشالله ما در همین مسیر نیز به شهادت برسیم و بتوانیم وظیفه و دین خود را ادا کنیم.

وی تاکید کرد: سید حسن نصرالله وظیفه خود را انجام داد اکنون وظیفه ماست که در مسیر او قدم برداریم.

در پایان با اهدای لوح تقدیر با امضای رییس سازمان بسیج مستضعفین از اقدامات استاندار خوزستان در رهیان نور سال ۱۴۰۲ قدردانی شد

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار