تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۳۰۰۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی کامل کارخانه‌های شرکت توسعه نیشکر برای تولید حداکثری محصول شکر
 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از آمادگی کامل کارخانه‌های تولید شکر برای بهره‌برداری حداکثری هم‌زمان با آغاز فصل برداشت نیشکر خبر داد.
 
 

دکتر عبدعلی ناصری در نشست بهره‌برداریاعلام کرد: عملیات  تعمیرات اساسی کارخانه‌های تولید شکر با دقت و کیفیت لازم در حال انجام است تا با شروع فصل برداشت نیشکر، بتوانیم تولیدی فراتر از ظرفیت‌های اسمی کارخانه‌ها داشته باشیم.

 وی ادامه داد : ۹۰ درصد قطعات کلیدی کارخانه‌های تولید شکر در این شرکت بومی سزی شده اند ،  امری که توانسته صنعت نیشکر را در مقابل تحریم‌ها ایمن نگه دارد. باتوجه‌به این شرایط، می‌توان گفت صنعت نیشکر در حال حرکت به‌سوی خودکفایی و پایداری بیشتر است.
 
بیشترین میزان رشد ارتفاع نیشکر در ۱۰ سال اخیر
 
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در این نشست با اشاره به وضعیت مطلوب «داشت» امسال، اعلام کرد که به دلیل شرایط مناسب منابع آبی و انجام پایش‌های مکرر، گیاه نیشکر رشد مطلوبی را تجربه کرده است.

 ناصری افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین میزان رشد ارتفاع نیشکر در ده سال اخیر، مربوط به سال زراعی جاری است و این نشان‌دهنده ورود نیشکر به یک‌چرخه رشد پایدار است.
 
وی همچنین با تأکید بر اهمیت رعایت زمان‌بندی دقیق در برداشت نیشکر ادامه داد : مدیران تمامی  فرایندهای برداشت را به‌موقع اجرا کنند.  برداشت به‌موقع می‌تواند تأثیر مستقیمی بر افزایش تولید داشته باشد و نباید با هیچ تأخیری مواجه شود.
 
پیش بینی جهش تولید در محصول  شکر 
 
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  ضمن  تأکید بر محقق شدن جهش تولید در این شرکت گفت :   عملکرد این شرکت در سال ۱۳۹۹ در تولید شکر بسیار موفقیت‌آمیز بوده و حالا پیش‌بینی می‌شود که تولید امسال حتی از آن سال بهتر باشد؛ این بهبود می‌تواند نشان‌دهنده روند مثبت در صنعت نیشکر و تأثیر آن بر اقتصاد کشور باشد.
 
 ناصری اظهار کرد : بومی‌سازی قطعات و تجهیزات بسیار مهم است  که این اقدام نه‌تنها ناوگان برداشت را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشیده، بلکه به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در تولید نیز منجر شده است. به نظر می‌رسد این رویکرد، گامی مؤثر در راستای توسعه کشاورزی پایدار باشد.

عملیات ماشینی برداشت نیشکر در واحدهای نیشکری به‌عنوان بزرگ‌ترین عملیات کشاورزی، هر ساله از اواخر مهرماه آغاز و تا اواسط فروردین‌ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار