تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۳۰۰۵۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حتی کودکانی که کار می‌کنند نباید از آموزش باز بمانند

 استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم آموزش کودکان لازم التعلیم گفت: خانواده‌ها باید توجه کنند حتی اگر فرزندان‌شان می‌خواهند کار کنند، به گونه‌ای باشد که از تحصیل بازنمانند و شرایط را مدیریت کنند به گونه‌ای که صبح به مدرسه بروند و بعد از ظهر کار کنند یا از طریق تفاهم با آموزش و پرورش، آموزش‌های لازم را از طریق آموزش‌های متفرقه دریافت کنند.

علی اکبر حسینی محراب در پایان نشست شورای آموزش و پرورش که امروز (۸ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوع‌های مهم مطرح شده در این شورا در خصوص افراد لازم التعلیم بود که خودشان یا خانواده‌شان نیازهایی که داشته‌اند سبب محرومیت آن‌ها از تحصیل و رفتن به سراغ کار یا مباحث دیگر شده است.

 وی افزود: برنامه‌های خوبی تحت عنوان طرح شهید محمودوند دنبال شده است و امروز راهکارهای رفع موانع و همکاری‌های دیگر دستگاه‌ها و دولت در این زمینه مورد بحث قرار گرفت. 

استاندار خوزستان بیان کرد: امیدواریم با مصوبات این جلسه تعداد بازماندگان از تحصیل را امسال کاهش دهیم. خانواده‌ها باید توجه کنند حتی اگر فرزندان‌شان می‌خواهند کار کنند، به گونه‌ای باشد که از تحصیل بازنمانند و شرایط را مدیریت کنند به گونه‌ای که صبح به مدرسه بروند و بعد از ظهر کار کنند یا از طریق تفاهم با آموزش و پرورش، آموزش‌های لازم را از طریق آموزش‌های متفرقه دریافت کنند.

حسینی محراب عنوان کرد: در حال حاضر سامانه شاد نیز وجود دارد و می‌توانند از این ظرفیت برای آموزش استفاده کنند و وسایل کمک آموزشی را هم دریافت کنند و حتما از درس  عقب نمانند.

وی با بیان اینکه علم‌آموزی امر واجبی است، عنوان کرد: از نیکوکاران و دستگاه‌ها می‌خواهیم همین طور که در مدرسه‌سازی و ساخت بیمارستان کمک کردند در این زمینه نیز کمک کنند تا افراد لازم التعلیم که شش تا ۱۷ سال دارند و به شکل‌های مختلف از درس محروم شده‌اند، آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی با تاکید بر تداوم فعالیت‌ها برای آموزش بازماندگان از تحصیل، افزود: نباید حتی یک فرد لازم التعلیم از درس باز بماند. سال گذشته ۴ هزار معلم، مدیر و کارشناس به صورت چهره به چهره با این افراد و خانواده‌هایشان صحبت کردند؛ آمار افرادی که مشغول به تحصیل شدند قابل قبول است و جای تشکر دارد. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار