تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۳۰۰۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور عالی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا
موج تبیینی پیرامون دفاع مقدس در کشور ایجاد شود

 مشاور عالی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با تاکید بر اینکه در تبیین دوران دفاع مقدس در کشور کم کاری شده است گفت: ایجاد موج تبیینی پیرامون دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و چرایی و اهداف شکل گیری آن علیه نظام اسلامی و ایران عزیز ضروری است

 سردار سرلشکر پاسدار عبدالمحمد رئوفی‌نژاد چهارشنبه شب در آیین تجلیل از فرماندهان دوران دفاع مقدس دزفول در سالن نشست های فرمانداری این شهرستان توجه به تبیین و توصیف درست دفاع مقدس را ضروری دانست و افزود: موج تبیینی جلوی بسیاری از تحریف ها پیرامون دفاع مقدس را می گیرد و در این زمینه نقش آفرینی رزمندگان کلیدی است.

وی اضافه کرد: یکی از کارگردانان خودباخته مستندی غیرواقعی و شبه مستند پیرامون دفاع مقدس تولید و این مستند در یکی از شبکه های معاند طی روزهای اخیر پخش شده است که محتوای آن نشان می دهد که در تبیین درست دوران دفاع مقدس کم کاری شده است.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا ادامه داد: دوران دفاع مقدس دوران مسوولیت پذیری همه قشرهای جامعه برای دفاع از وطن و خاک پاک ایران اسلامی بود.

سردار رئوفی نژاد با بیان اینکه کم کاری های زیادی در تبیین اهداف و چرایی جنگ تحمیلی در کشور وجود دارد گفت: هدف دشمن بعثی از حمله به ایران اسلامی به پشتیبانی دنیای استکبار ساقط کردن نظام، هدف گرفتن اصل اسلام و اشغال و اضمحلال یکپارچگی ایران بود.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس و تجربه موفق آن دوران، امروز به الگویی در کل منطقه تبدیل شده است که این الگو به سپری مستحکم برای دفاع از اسلام تبدیل شد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با بیان اینکه هر گونه دست درازی به ایرن آب و خاک با پاسخ کوبنده و محکم نیروهای مسلح و جوانان غیور ایرانی مواجه می شود ادامه داد: جوانان امروز مستحکمتر از جوانان دوران دفاع مقدس پای کار ایران و انقلاب هستند.

حفظ ارزش ها و استمرار خون شهدا ماموریت مشترک همه دستگاه های دزفول است

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست با اشاره به تعداد زیاد رزمندگان و نیروهای عملیاتی دزفول در در رده ها و لشکرهای مختلف در طول دفاع مقدس گفت: نقش آفرینی رزمندگان و فرماندهان دزفول در جبهه های عملیاتی و مدیریت جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس کم نظیر است.

علیرضا خردمند با بیان اینکه رزمندگان و ایثارگران الگوهای نسل جوان امروز هستند ادامه داد: رزمندگان با دست خالی و تجهیزات ناقص در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بعثی ایستادگی، رشادت و جان فشانی کردند و الگوی ایثار، فداکاری و مدیریت با امکانات محدود را به همه نشان دادند.

وی معنویت و مدیریت را ۲ آموزه مهم دوران دفاع مقدس دانست و افزود: روح معنوییت در جبهه ها و مدیریت جهادی رزمندگان و فرماندهان، الگوی مدیران و جوانان امروز است.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه فرمانداری این شهرستان کار جهادی برای گره گشایی از مردم با الگوگیری از دوران دفاع مقدس است بیان کرد: حفظ ارزش ها و استمرار خون شهدا ماموریت مشترک همه دستگاه های دزفول و نهادهای فرهنگی این شهرستان است.

 به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد. اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول در هم شکند.

شهرستان دزفول در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرد. به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار