تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۳۰۰۲۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان:
لنجداران نقش مهمی در شکست حصر آبادان داشتند

 مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: لنجداران در زمان دفاع مقدس مردانه پای کار بودند و مردانگی کردند با لنج‌های خود دوشادوش رزمندگان ایستادند تا آبادان سقوط نکند.

 سردار پاسدار عبدالرضا حاجتی سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و لنجداران دوران دفاع مقدس در اداره بندر و دریانوردی این شهرستان اظهار کرد: آبادان سرزمین مقاومت است و مردم این شهر به همراه آیت الله جمی امام جمعه شهر در کنار مدافعان در این شهر ماندند تا امروز آبادان سرافراز ماند.

وی افزود: ارتش بعث عراق بر این باور بود که آبادان قسمتی از حزب بعث در بغداد باشد و به این امید شهر را محاصره کرد و انواع و اقسام گلوله‌ها را بر آن ریخت ولی با مقاومت مردم سیلی‌های پی در پی به دشمن زده شد.

سردار پاسدار حاجتی گفت: در کنار مدافعان شهر نیروهای آتش نشانان، جهاد و آموزش و پرورش مردانه در برابر دشمن ایستادند و نقطه به نقطه آبادان بیانگر شرافت و قدرت مردم ایران اسلامی است.

وی افزود: بین آبادان و خرمشهر نمی توان فرق گذاشت و امروز اگر فرزندان ما در امنیت هستند نتیجه ایستادگی شهدا و مقاومت مردم آن زمان است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان بیان کرد: امروز ایران اقتدار دارد و دنیا از ما حساب می‌برد و چنانچه دشمن غلطی کند با خاک یکسان می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در ادامه این نشست اظهار کرد:مردم در آبادان جانانه مقاومت کردند و با دست خالی در مقابل دشمن ایستادند و جنگیدند.

احسان عباسپور افزود: اقتدار و ایستادگی را باید نسل به نسل تعریف کرد تا این تاریخ به درستی منتقل شود.

وی بیان کرد: اگر آبادان سقوط می‌کرد سرنوشت جنگ عوض می‌شد و دشمن بعثی بر اساس نقشه‌هایی که داشت رودخانه بهمنشیر را مرز رسمی خود مشخص می‌کرد.

عباسپور گفت: مردم در زمان جنگ تحمیلی نشان دادند که در هر زمانی آماده‌اند که جانفشانی کنند و اجازه ندادند که آبادان سقوط کند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این آیین گفت: قایق داران و لنجداران چویبده در زمان دفاع مقدس و در زمان محاصره آبادان با تمام توان خود از رزمندگان و مدافعان این مرز و بوم در این شهر حمایت کردند تا دشمن بعثی نتواند آبادان را اشغال کند

کامبیز مالکی‌زاده افزود:رزمندگان و ساکنان شهر بندری چویبده از طریق دریایی بندر امام خمینی مهمات، آذوقه و تجهیزات جنگی و دفاعی را با لنج‌ها و قایق‌های سنتی به آبادان می‌رساندند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار