تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۲۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت چهاردهم ، زمانی برای ثبت دوره طلایی ورزش ایران

  معاون وزیر ورزش و جوانان با ذکر اینکه وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و توسعه اماکن ورزشی دارد ابراز امیدواری کرد: دوره طلایی ورزش کشور در دولت چهاردهم به ثبت برسد.

 مریم کاظمی پور روز سه شنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران خوزستانی در مسابقات جهانی، آسیایی، المپیک و پاراالمپیک گفت: در المپیک پاریس ۱۱ ورزشکار زن داشتیم که ۲ نفر از آنها مدال گرفتند همچنین ۱۲ ورزشکار زن در بازی‌های پاراالمپیک حضور داشتند که هفت نفر از آنها مدال طلا دریافت کردند.

وی با اشاره به حضور بیشتر و موفقیت بهتر بانوان کشور در بازی های المپیک بیان کرد: جوان‌گرایی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ نسبت به دوره قبل نویدبخش روزهای خوبی برای ورزش کشور است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد: در راستای رفع موانع و مشکلات جوانان گام‌های موثری در کشور برداشته شود و فرزندان ما اوقات فراغت خود را با ورزش پُر کنند.

کاظمی پور گفت: ورزشکاران رشته‌های کشتی و تکواندو که حضور پرتعداد در میدان‌های مختلف داشته اند، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به کسب مدال شدند لذا حضور گسترده در رقابت‌های متنوع باید به عنوان یک راهبرد اساسی در ورزش باشد.

 

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در تاریخ ورزش استان تنها ۲ مدال المپیکی داشتیم اما در یک دوره (المپیک پاریس) به تنهایی سه مدال کسب کردیم.

حمید بنی تمیم افزود: در آخرین جلسه شورای ورزش استان، قول جایزه نقدی، اهدای پنج هکتار زمین زراعت چوب و یک قطعه زمین مسکونی را دادیم که هر سه مورد انجام شد. همچنین در ۲، سه سال اخیر سه مرتبه مراسم تجلیل برگزار کردیم و ۱۲۰ میلیارد ریال به عنوان پاداش به ورزشکاران اهدا شد.

بنی تمیم به مبزبانی ۱۰۲ رویداد ملی در استان اشاره کرد و گفت: در رشته کشتی پنج سهمیه از ۶ سهمیه المپیک متعلق به کشتی گیران استان بود و در نهایت سه نشان رنگارنگ کسب کردیم.

وی افزود: ۳۸۰ دستگاه خنک کننده برای سالن‌های ورزشی استان خریداری و ۱۱۱ خانه روستایی نیز تجهیز شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به تخصیص اعتبار یک صد میلیارد ریال برای رفع برخی نواقص استادیوم غدیر اهواز از سوی استانداری گفت: همچنین یکصد میلیارد ریال نیز از طریق وزارت نفت برای بهسازی این ورزشگاه در نظر گرفته شد.

۵۴ ورزشکار، مربی و داور خوزستانی که در رویدادهای جهانی، آسیایی، المپیک و پاراالمپیک افتخارآفرینی کردند در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش بیش از ۲۵۰ هزار خوزستانی در رشته های مختلف وررشی فعالیت می کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار