تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۰۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تور گردشگری دفاع مقدس ویژه دختران برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد

  نخستین تور گردشگری دفاع مقدس به همت قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب غرب، شهرداری اهواز، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی خوزستان برای نخستین بار در سطح کشور با حضور جمعی از دانش آموزان اهواز در محل قرارگاه کربلا، راه اندازی شد.

  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های های دفاع مقدس خوزستان روز سه شنبه در آیین افتتاح نخستین تور گردشگری دفاع مقدس در قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب غرب اظهار کرد: نخستین اردوی گردشگری دفاع مقدس در قرارگاه کربلا در اهواز آغاز شد و این حرکت ارزشمند نوید بخش یک نهضت بزرگ ملی برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا مرادحاجتی افزود: بخش عمده ای از مدیریت جنگ دوران دفاع مقدس در قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب انجام می‌شد که در این محل رهبر معظم انقلاب نیز حضور داشتند و به همین منظور یادمانی برای قدم‌های مبارک ایشان طراحی شده است.

وی ادامه داد: بی شک آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس و این فضاهای ارزشمند می تواند مانع ورود باورهای غلط و ضد فرهنگ‌های غربی به ذهن نوجوانان و جوانان ایران اسلامی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های های دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: شعار زن، زندگی، آزادی برای مادرانی است که فرزندان رشید خود را به اسلام سپردند و پیگر پاکشان را پس از سال ها تحویل گرفته و در فراق این مردان بزرگ اشک می ریزند.

سرتیپ دوم پاسدار حاجتی بیان کرد: امروز دختران ما مادران آینده ای هستید که باید فرزندانی نظیر شهدا و حاج قاسم‌ها را پرورش دهند.

وی خاطر نشان کرد: فضای مجازی به دنیال ولنگاری و ترویج فرهنگ غربی است و همواره سعی می‌شود باورهای نسل جدید را از فرهنگ عاشورایی، دفاع مقدس و باورهای دینی دور کند.

 

خوزستان به عنوان پایگاه مقاومت اسلامی جایگاه ویژه ای در دوران فروزان و پر فروغ دفاع مقدس داشت

همچنین شهردار اهواز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس بر انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل جدید تاکید کرد و گفت: معرفی دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس و برگزاری این اردوهای گردشگری بی شک می‌تواند در آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با زندگی نامه شهدا و رشادت‌های این بزرگمردان در هشت سال دفاع مقدس، تاثیرگذار باشد.

رضا امینی بیان کرد: خوزستان به عنوان پایگاه مقاومت اسلامی جایگاه ویژه ای در دوران فروزان و پر فروغ دفاع مقدس داشت و نسل جوان باید بیش از گذشته با فرهنگ ایثار، مقاومت و جهاد و شهادت، آشنا شوند.

وی بیان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، تاریخ ایران اسلامی را تغذیه می‌کند و این تغذیه تاریخی از طریق ایجاد زمینه‌های آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس تامین می‌شود.

شهردار اهواز گفت: ایران سرزمینی است که با افتخار در طول تاریخ روحیه مبارزه با ظلم را اثبات کرده و این روحیه می تواند برای حفظ امنیت و ارزش‌های انقلاب اسلامی موثر باشد.

وی تصریح کرد: امید است با گسترش این تور گردشگری دفاع مقدس برای تمامی نسل های جوان، بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را بیش از گذشته به جامعه اسلامی منتقل کنیم.

 

 تور گردشگری دفاع مقدس برای اولین بار در سطح کشور به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارش های دفاع مقدس خوزستان، قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب غرب، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و سپاه خوزستان با هدف آشنایی هرچه بیشتر نسل های جدید با ارزش های دفاع مقدس، مناطق عملیاتی ، زندگی شهدا، دستاوردهای دفاع مقدس، نمایش اقتدار و پیشرفت تجهیزات نظامی و دفاعی و معرفی قرارگاه های مدیریت جنگ در دوران دفاع مقدس، راه اندازی شده است.

همچنین در پایان این مراسم سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب غرب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، از محمدرضا خبازان به عنوان خبرنگار حوزه‌های نظامی، دفاعی و دفاع مقدس در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با اهدای لوح از طرح سرتیپ پاسدار محمدپاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، قدردانی کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار