تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۳۰۰۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز احداث پالایشگاه در حریم شهری بندرماهشهر صادر شد
  مردم و فعالین اجتماعی بندرماهشهر از مجوز احداث پالایشگاه در حریم شهری به شدت نگران و خواستار لغو این مجوز هستند.


به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت آسیا گاز بیش از یک دهه پیگیر اخذ زمین در محدوده شهری بندر ماهشهر در دل‌خورهای ثبت ملی شده و جنگل حرا برای احداث پالایشگاه است.این شرکت در زمینه تولید نفت سفید، گازوئیل، نفتا، روغن‌پایه فعالیت خواهد کرد.

تولیداتی که نگرانی‌های بسیاری از بابت انتشار آلودگی و وخامت بیش‌ازپیش وضعیت فعلی بیماری‌های خاص در بندر ماهشهر دارد.محل احداث این پالایشگاه در حریم شهری است و همچنین در حریم و عرصه خورهای ثبت ملی شده به‌عنوان یک اثر طبیعی است که احداث هرگونه صنعتی در آن ممنوع است.

فرهاد قلی‌نژاد معاونت محیط‌زیست انسانی استان خوزستان با بیان اینکه این طرح در محدوده شهری بوده از طریق گروه ماده ۱۱ استانداری تاییدیه مجوز وی اخذ شده است.

این در حالی است که شورای تأمین شهرستان بندر ماهشهر احداث هرگونه صنایع آلاینده را ممنوع کرده است و شهروندان نیز از بابت آلودگی‌های آتی این صنعت در جوار شهر نگرانی بسیاری دارند‌.سازمان محیط‌زیست در مردادماه سال جاری مجوز احداث پالایشگاه را صادر کرد.

این در حالی است که حواشی اخیر در بندر ماهشهر پیرامون صدور این مجوز در جریان است.فریدون بندری فرماندار بندر ماهشهر در آخرین اظهارنظر خود در خصوص احداث این پالایشگاه عنوان کرد: احداث پالایشگاه در مجاورت منازل مسکونی ممنوع است. مکاتباتی جهت بازنگری اخذ مجوز صورت‌گرفته است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار