تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۳۰۰۰۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش و پرورش خوزستان در بسیاری از شاخص‌ها جایگاه برتر کشور را کسب کرد
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش خوزستان طی یکسال اخیر با اقداماتی که انجام داده است در بسیاری از شاخص‌های آموزشی و پرورشی جایگاه بالای کشور را کسب کرد.
 

 

بابک هاشمی نکوه یکشنبه در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس خوزستان به صورت نمادین در مدرسه رحیم‌زاده اهواز بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان با اقدامات انجام شده در راستای ارتقای آموزش استان، انتظارات وزارتخانه را بالا برده است.

وی گفت: انجام این اقدامات و تلاش‌ها در استان بزرگ خوزستان که تعداد دانش‌آموزان آن به اندازه دانش‌آموزان برخی کشورها است بسیار سخت است.

هاشمی‌نکوه اظهار کرد: این موفقیت‌ها نشان داد که خوزستان در برخی شاخص‌ها به عنوان‌مثال در کیفیت بخشی به مدارس دولتی می‌تواند سرآمد کشور باشد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند وظیفه سنگین خود را به دوش بکشد و همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در کمک به این دستگاه مهم انجام دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و ریاضی‌دان و مدرس دانشگاه در ادامه این آیین بیان کرد: هیچ کشوری بدون رسیدگی به مدارس و قشر معلم پیشرفت نخواهد کرد.

پروفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده اظهار کرد:به عنوان مثال کشور ژاپن تنها کشور دنیا است که با اصابت بمب اتم، صدمات زیادی دید اما با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش این کشور به پیشرفت و تعالی رسید.

وی گفت: دختران ایران بعد از انقلاب اسلامی در سطوح علمی موفقیت‌های زیادی کسب کردند و جامعه دختران نقش زیادی را در حوزه‌های مختلف علمی کشور دارند.

پروفسور کرم‌زاده با اشاره به داشتن گذشته علمی غنی در خوزستان توضیح داد: متاسفانه این ایراد بر گذشتگان وارد است که تجربه خود را به درستی به آیندگان منتقل نکردند و همین موضوع باعث مهاجرت برخی جوانان شده است.

وی ادامه داد: باید به نقطه‌ای برسیم که برای تامین کالاهای مورد نیاز به کشورهای دیگر و یا دشمنان خود محتاج نباشیم.

این مدرس دانشگاه افزود: شهدا از جان خود گذشتند تا کشور ایران استقلال داشته باشد و دانش‌آموزان باید ادامه دهنده مسیر آنان باشند.

پروفسور کرم‌زاده با بیان اینکه دنیا در حال تغییر است و قطعا شاهد تغییرات زیادی در شغل‌ها و زندگی خواهیم بود افزود: این وظیفه دانش‌آموزان است که برای پیشرفت کشور با علم دنیا حرکت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل شود که به جای خرید علم، در کشور علم‌سازی رخ دهد و نسل امروز باید فداکاری کند تا به نسلی عالم و کارآمد تبدیل شود.

پروفسور کرم زاده اظهار کرد: اخلاق و انسانیت بالاتر از علم است و تنها نامی که از هر فردی باقی می‌ماند نام و اخلاق نیکو است.

 آموزش و پرورش خوزستان طی یکسال اخیر در شاخص‌هایی همچون پروژه مهر، ابلاغ معلمان، تابستان دانایی و اجرای طرح جهش تحصیلی رتبه‌های برتر کشور را کسب کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار