تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۰۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قول مساعد مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای تامین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی

 مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: طی نشستی که به منظور بررسی وضعیت سوخت ماشین‌آلات کشاورزی برگزار شد، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای حل این مشکل قول مساعد داد.

بهروز قمرزاده بیان کرد: تامین نشدن سوخت ماشین‌آلات کشاورزی مشکلاتی برای کشاورزان دزفول ایجاد کرده بود که باعث شد نشستی با مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی توسط عباس پاپی‌زاده نماینده دزفول و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تدارک دیده شود.

وی افزود: مشکل سوخت ماشین‌آلات کشاورزی در این نشست مطرح و وضعیت کشاورزان در فصل کشت محصولات پاییزه تشریح شد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اضافه کرد: نیاز استان و شهرستان و سطح زیر کشت محصولات پاییزه بیان و پس از بررسی‌ وضعیت کشاورزان مقرر شد برای مشکل به صورت کوتاه مدت و بلند مدت چاره‌اندیشی شود.

قمرزاده ادامه داد: با قول مساعد مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور سهیمه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی در ماه‌های آینده ترمیم خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اواسط شهریورماه امسال اعلام کرده بود سهمیه ناچیز سوخت با پیگیری‌های انجام شده برای ماشین‌آلات کشاورزی دزفول اختصاص یافته که جوابگوی نیاز کشاورزان دزفول نبود.

قمرزاده ادامه داد: کشاورزان دزفول در حال حاضر در حال آماده‌سازی زمین برای کشت سبزی و صیفی، چغندرقند، کلزا و گندم هستند و اهمیت سوخت برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: پیگیری برای اختصاص سوخت ماشین‌آلات کشاورزی شهرستان دزفول از طریق مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در حال انجام است.

قمرزاده افزود: هیچ سهمیه سوختی برای ماشین‌آلات کشاورزی دزفول در شهریورماه اختصاص داده نشده بود که این امر باعث اعتراض کشاورزان شد.

وی با بیان اینکه مشکل سوخت ماشین‌آلات کشاورزی یک مشکل کشوری است، ادامه داد: سهمیه ناچیزی با پیگیری های انجام شده برای سوخت ماشین‌آلات کشاورزی دزفول اختصاص یافته است که پیگیر هستیم مرحله دوم نیز اختصاص یابد تا کشاورزان بتوانند بدون دغدغه کشت خود را انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت برای شهریورماه به ماشین‌آلات کشاورزی دزفول اختصاص یافت که امیدواریم امسال نیز این میزان تامین شود.

سالانه ۹۰ هزار هکتار زمین در دزفول کشت می‌شود که ۶۵ هزار هکتار آن آبی و ۲۵ هزار هکتار، دیم است؛ ۴۳ هزار هکتار از این میزان به کشت گندم اختصاص دارد.

۲۲۰ هکتار گلخانه در دزفول وجود دارد که ۱۸۵ هکتار آن به کاشت گل و گیاه زینتی، تولید نشا و همچنین کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

این شهرستان دارای سالم ترین محصولات میوه و صیفی جات کشور بوده و برخی محصولات آن از جمله پرتقال در کشور صاحب نام هستند به همین دلیل ثبت جهانی پرتقال دزفول در فائو در دستور کار جهاد کشاورزی دزفول قرار گرفته است.

یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن محصولات زراعی، ۷۹ هزار تن محصولات باغی، ‌ چهار هزار و ۳۸۳ تن گوشت قرمز، ۳۳ هزار و ۳۲۳ تن شیر، ۳۱ هزار تن مرغ، یک هزار و ۵۱۰ تن تخم مرغ، یک هزار و ۴۷۸ تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن انواع آبزیان سالانه در دزفول تولید می‌شود.

همچنین سالانه ۱۰۰ هزار تن ذرت دانه‌ای، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن ‌سبزیجات، ۷۳ هزار تن مرکبات، ۳۰۰ هزارتن چغدرقند، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن علوفه، ۹۸ میلیون شاخه گل بریده و ۴۳ میلیون پیاز گل مریم در دزفول تولید می‌شود.

کل محصولات تولیدات کشاورزی و دامی شهرستان دزفول سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار