تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۹۹۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخش عمده ناهنجاری‌های فرهنگی مربوط به غفلت از ادبیات فارسی است

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بخش قابل توجه ناهنجاری‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی ناشی از غفلت و فاصله گرفتن از فرهنگ و ادبیات فارسی است.

 مجید منادی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی تحت عنوان "کهکشان نارنج" در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌ها و ابعاد عظمت شعر فارسی، این است که در جغرافیای متنوع و متکثر ایران بزرگ و فرهنگی، همچون نخ تسبیح، همه افراد کشور را به هم پیوند داده است.

وی فاصله گرفتن از فرهنگ غنی شعر و و ادب فارسی را از عوامل مهم و موثر در کم شدن عمق فرهنگی و ایجاد آسیب‌های اجتماعی برشمرد و زبان فارسی و فرهنگ درون جامعه را عامل پیوند همه اقشار، اقوام و فرهنگ‌ها عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: اشعار معاصر و کهن شعر و ادب فارسی آمیخته با حکمت هستند و بعید است کسانی که با این ادبیات رشد می‌کنند به سمت بی‌فرهنگی بروند.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز درگذشت شهریار، شاعر معاصر ایرانی به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: انتخاب روز درگذشت این شاعر به عنوان روز شعر فارسی نیز انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای بوده است چراکه درگذشت یک شاعر ترک زبان را به عنوان روز شعر فارسی انتخاب کرده‌اند.

منادی به برگزاری ششمین دوره جشنواره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان اشاره کرد و گفت: در این جشنواره شاعران زیادی با زبان عربی برای خلیج فارس شعر سروده بودند که جای خرسندی دارد.

وی همچنین به برگزاری نشست با انجمن آثار و مفاخر کشور و برنامه‌ریزی برای بهسازی آرامگاه قیصر امین‌پور شاعر خوزستانی اشاره کرد و گفت: قیصر امین پور از شاعران بزرگ ایران است که آرامگاه آن در شهرستان گتوند واقع شده است اما تا به امروز برنامه‌ و رویدادی در سطح ملی برای این شاعر انقلابی شکل نگرفته از این رو به دنبال برنامه ریزی در سطح کلان هستیم.

در ادامه این آیین ادبی علیرضا شکرریز، سید لطف الله ناصری، سلطان مراد اکبریان، رها هارونی، بهنوش بساک، ژیلا مددی، رحیم شیشه‌گر، جلال اسفندیاری، ایرج عسکری، محسن شاه‌وردی و فردین کوراوند شعر خوانی کردند.

همچنین جمعی شاعران و هنرمندان با همراهی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور در قطعه هنرمندان و نثار شاخه گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شاعران و ادیبان فقید استان را گرامی‌داشتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار