تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۹۷۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انشعابات غیرمجاز عامل اصلی تنش آبی در لاسبید بهبهان

 

فرماندار بهبهان از برخورد قاطع با انشعابات غیرمجاز آب در مناطق لاسبید و چهارآسیاب جهت رفع تنش آبی در آن منطقه خبر داد.
سید ولی الله موسوی فرماندار شهرستان بهبهان  اظهار کرد: شهرستان بهبهان علیرغم دارا بودن منابع آبی غنی در اطراف خود در برخی نقاط دارای تنش‌های آبی است که این زنگ خطری جدی برای مسئولین و مردم است.

وی با اشاره به تنش آبی در مناطق لاسبید و چهارآسیاب ادامه داد: با بررسی وضعیت تنش آبی در منطقه لاسبید و چهارآسیاب مشخص شد که دلیل اصلی بروز تنش‌های آبی احداث ویلا باغ‌ها در این مناطق است.

سید ولی الله موسوی بیان کرد: باتوجه به شناسایی انشعابات غیر مجاز آب در این مناطق پذیرفته نیست که فردی با مجوز زمین کشاورزی انشعاب آب دریافت و پس از آن زمین خود را به ویلا باغ تبدیل کرده باشد و از آن آب برای مصارف غیر کشاورزی استفاده کند یا در سایر موارد انشعاب غیر مجاز برای ویلا باغ کشیده باشد آن هم زمانی که شهروند ما در آن منطقه دچار تنش آبی است.

فرماندار بهبهان با تاکید بر لزوم اجرای سیاست‌های سختگیرانه برای احقاق حق عمومی تصریح کرد: قابل قبول نیست که شهروندان در برخی مناطق با کمبود آب مواجه باشند در حالی که عده‌ای به صورت غیرمجاز از این آب برای مصارف شخصی خود استفاده می‌کنند. از این رو ضروری است که لیست کامل انشعابات غیر مجاز تکمیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شود و هرگونه کوتاهی از سوی مسئولین در رسیدگی به این موضوع برابر قانون به عنوان ترک فعل تلقی شده و برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار شهرستان بهبهان در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی برخورد قاطع با متخلفان و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب در دستور کار قرار دارد تا شاهد کاهش تنش‌های آبی در منطقه و جلوگیری از تکرار این تخلفات باشیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار