تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۱۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش ارز دیجیتال در اهواز با زرین سیگنال رونق می یابد!
ارز دیجیتال از پرطرف‌دارترین پدیده‌های مالی و فناوری در دهه اخیر است که کاربران فراوانی را توانسته به سمت خود جذب کند. همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال بر پایه فناوری بلاکچین کار می‌کنند و بر این اساس امن بودن و غیروابسته بودن آن به نهاد مرکزی از ویژگی‌های بسیار مهم آن به حساب می‌آید. با معرفی اولین ارز دیجیتال یعنی بیت‌کوین در سال 2009، در دنیای اقتصاد تغییرات مهمی صورت گرفت که روز به روز تأثیرگذاری و اهمیت آن بیشتر نمود پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ارزهای دیجیتال، مزایا و...

آموزش ارز دیجیتال در اهواز با زرین سیگنال رونق می یابد!

ارز دیجیتال از پرطرف‌دارترین پدیده‌های مالی و فناوری در دهه اخیر است که کاربران فراوانی را توانسته به سمت خود جذب کند. همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال بر پایه فناوری بلاکچین کار می‌کنند و بر این اساس امن بودن و غیروابسته بودن آن به نهاد مرکزی از ویژگی‌های بسیار مهم آن به حساب می‌آید. با معرفی اولین ارز دیجیتال یعنی بیت‌کوین در سال 2009، در دنیای اقتصاد تغییرات مهمی صورت گرفت که روز به روز تأثیرگذاری و اهمیت آن بیشتر نمود پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ارزهای دیجیتال، مزایا و انواع آنها بپردازیم. اگر تصمیم دارید وارد دنیای ارز دیجیتال شوید و اطلاعاتی در خصوص آن کسب کنید می‌توانید تا پایان مقاله با ما همراه شوید.

تعریف ارز دیجیتال

به واحد پولی که در فضای الکترونیکی و دیجیتال وجود دارد، ارز دیجیتال گفته می‌شود. ارزهای دیجیتال بر پایه فناوری بلاکچین کار می‌کنند. بلاکچین همانند یک نهادمرکزی غیرمتمرکز است که تاریخچه تمام تراکنش‌ها و دارایی‌های دیجیتال را در خود ثبت و ذخیره می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حوزه ارز دیجیتال مانند هر حوزه دیگری عبارات و اصطلاحات رایجی وجود دارد که خوب است با آنها آشنا شوید. برخی از این اصطلاحات عبارتند از:

  • کریپتو کارنسی
  • کوین
  • آلتکوین
  • توکن
  • رمز ارز
  • BTC
  • وایت پیپر
  • شت کوین
  • استیبل کوین
  • تتر
  • ماینر
  • غیرمتمرکز
  • ماینینگ
  • دستگاه ماینینگ

هر فردی در هر کجای دنیا که باشد می‌تواند از ارز دیجیتال استفاده کند. شرط آن فقط دسترسی به اینترنت است.

مزایای ارز دیجیتال

قطعاً یکی از دلایل جذابیت بالای ارز دیجیتال برای کاربران و سرمایه‌گذاران، مزایای متعدد آن است. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند:

امنیت بالا

مکانیزم‌هایی از قبیل ثبت دقیق اطلاعات در بلاک‌چین، الگوریتم‌ها، رمزنگاری‌های قوی و احراز هویت دومرحله‌ای امنیت بالای ارزهای دیجیتال را تضمین می‌کنند. امنیت این فضا از موضوعات بسیار مهم برای کاربران است. بر همین اساس ضروری است تا افراد دانش و آگاهی خود را در خصوص امنیت ارزهای دیجیتال و خطرات بدافزارها و کلاهبرداری‌ها بالا ببرند.

قابلیت انتقال سریع

معمولاً در ارزهای دیجیتال در مقایسه با سیستم‌های بانکی، تراکنش‌ها مخصوصاً تراکنش‌های بین‌المللی سریع‌تر و ارزان‌تر صورت می‌گیرند. از لحاظ زمانی نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما هر زمان که قصد داشته باشید می‌توانید تراکنش انجام دهید.

غیرمتمرکز بودن

منظور از غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال این است که وابسته به هیچ سازمان مرکزی مانند دولت یا بانک نیستند. مسلماً این ویژگی کاهش انواع ریسک‌های مرتبط با نهادهای مالی و دولتی را به دنبال دارد.

شفافیت

هر تراکنش صورت‌گرفته در بلاک‌چین به صورت دقیق در آن ذخیره می‌شود و برای تمامی اعضای شبکه قابل ‌مشاهده است. همه آنان می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند اما امکان این که در آن تغییری ایجاد کنند وجود ندارد. به عبارتی دیگر در بلاک‌چین برخلاف سیستم‌های بانکی، همه چیز شفاف‌تر است. اطلاعات شما توسط یک نهاد مرکزی و افراد حاضر در آن شبکه بررسی و سپس مورد تأیید قرار می‌گیرد و از درستی انتقال دارایی دیجیتال شما اطمینان می‌یابند.

در صورتی که در شبکه بانکی در صورت امکان با نفوذ افرادی در سیستم بانک به ‌راحتی می‌توانند پول و دارایی شما را به مقصد موردنظر خودشان انتقال دهند. اما در ارزهای دیجیتال چنین اتفاقی امکان‌پذیر نیست. توجه داشته باشید که در کنار شفاف‌بودن اطلاعاتتان و امکان ردیابی تمامی آنها، حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما حفظ خواهد شد.

انواع ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در دسته‌های متفاوتی که هرکدام ویژگی و کاربرد خاصی دارد تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم:

بیت‌کوین

بیت‌کوین اولین و معروف‌ترین ارز دیجیتال است که در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو معرفی شد و محبوبیت بسیار بالایی دارد. از ویژگی های مهم آن میتوان به امنیت بالا، غیر متمرکز بودن و قابلیت استفاده از الگوریتم PoW در آن اشاره کرد.

اتریوم

از ویژگی‌های جذاب اتریوم استفاده از قراردادهای هوشمند و ایجاد توکن جدید است. اتریوم توسط ویتالیک بوترین و در سال 2015 معرفی شد.

ریپل

در ریپل تراکنش‌ها با کارمزد کم و با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شوند. همچنین همکاری با اغلب مؤسسات مالی و بانک‌ها از ویژگی‌های دیگر آن است. در واقع این ارز جهت تسهیل تراکنش‌های بین‌بانکی و بین‌المللی ایجاد شده است.

مونرو

تمرکز اصلی این ارز بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران و ناشناس بودن تراکنش‌های انجام شده آنان است. ارز مونرو در این خصوص از تکنولوژی‌های رمزنگاری خاصی برای ناشناس ماندن هویت کاربران و اطلاعات شخصی آنها استفاده می‌کند.

از دیگر انواع معروف و محبوب ارزهای دیجیتال می‌توان به لایت‌کوین، بیت‌کوین کش، کاردانو، پولکادات، بایننس کوین، استیبل‌کوین‌ها و دوج کوین اشاره کرد.

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال یک نوع ابزار جهت ذخیره اطلاعات، انتقال ارز دیجیتال و مدیریت آن است. انواع مختلفی از کیف پول وجود دارد و هر یک از آنها مزایا و معایبی دارد. انواع کیف پول عبارتند از:

  • کیف پول‌های سخت افزای
  • کیف پول‌های نرم‌افزاری
  • کیف پول‌های دسکتاپ
  • کیف پول‌های موبایلی
  • کیف پول‌های وب
  • کیف پول‌های کاغذی
  • کیف پول‌های چندمنظوره
  • کیف پول سخت‌افزاری داخلی

با توجه به انواع مختلف کیف‌های پول، انتخاب کیف پول مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طور مثال کیف پول‌های کاغذی و سخت‌افزاری جهت نگهداری بلندمدت گزینه مناسب‌تری هستند. اما برای تراکنش‌های معمولی و روزمره، استفاده از کیف پول نرم‌افزاری و موبایلی پیشنهاد شده است. درکل برای انتخاب گزینه مناسب‌تر باید به نیاز خود و میزان امنیتی که از آن انتظار دارید توجه کنید. با این حال ضروری است که نکات امنیتی را همواره رعایت کنید و از کلیدهای خصوصی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

آموزش مباحث ارز دیجیتال در مجموعه زرین سیگنال در اهواز

در این مقاله به تعریف کلی ارز دیجیتال و مزایای استفاده از آن پرداختیم. برخی از مزایای آن عبارتند از امنیت بالا، تراکنش سریع، کارمزد کمتر و شفاف‌بودن آن است. همچنین در ادامه متن برخی از انواع ارزها را معرفی کردیم و به چند مورد از ویژگی آنها اشاره کردیم. و در آخر به تعریف کیف پول ارز دیجیتال، انواع آنها و رعایت نکات مهم در انتخاب مناسب کیف پول نیز مطالبی بیان کردیم. با رشد روزافزون کاربرد ارزهای دیجیتال در دنیای مالی و اقتصاد، ضروری است تا دانش خود را در این زمینه افزایش دهیم تا بتوانیم به صورت هوشمندانه از این فناوری استفاده کنیم. آموزش ارز دیجیتال در اهواز با مجموعه زرین سیگنال برای افراد علاقمند به یادگیری ارز دیجیتال شرایطی را فراهم کرده است که بتوانند از محتواهای به‌روز که توسط متخصصین باتجربه در این حوزه تهیه شده است استفاده کنند و از مفاهیم پایه تا پیشرفته آن بهره ببرند.

:
:
:
آخرین اخبار