تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۹۷۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اورژانس دزفول درخصوص شاخص خطرناک اشعه UV هشدار داد
 

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن هشدار نسبت به شاخص خطرناک اشعه UV برای روزهای آینده توصیه‌های ضروری برای پیشگیری و محافظت از پوست ارائه کرد.

رضا معمارزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران دزفول بیان کرد: براساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی، شاخص اشعه UV در ساعات اوج آفتاب یعنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ بسیار خطرناک خواهد بود و شهروندان باید تدابیر لازم را برای حفاظت از پوست خود اتخاذ کنند.
وی افزود: اشعه UV می‌تواند موجب سوختگی‌های پوستی، پیری زودرس و حتی بروز سرطان پوست شود بنابراین رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری بسیار ضروری است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول با اشاره به راهکارهای محافظت از پوست در این شرایط گفت: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF مناسب به ویژه در ساعات اوج تابش خورشید (۱۰ صبح تا ۱۶) بسیار ضروری است.


معمارزاده اظهارکرد: لباس‌های بافت‌دار و رنگ روشن که بازوها و پاها را می‌پوشانند می‌توانند محافظ خوبی در برابر اشعه UV باشند.
وی استفاده از عینک‌های آفتابی با فیلتر UV و کلاه‌های لبه‌دار را به عنوان تدابیری موثر برای محافظت از صورت و چشم‌ها توصیه کرد و افزود: بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی، پرهیز از قرارگیری طولانی مدت در زیر آفتاب به ویژه در ساعات اوج تابش است.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دزفول تصریح کرد: اشعه فرابنفش (UV) علاوه بر نور مستقیم خورشید، حتی در سایه نیز حضور دارد و می‌تواند به دلیل انعکاس از سطوح مختلف مانند آب، ساختمان‌ها و زمین به پوست برسد به همین دلیل، استفاده از ضدآفتاب و سایر تدابیر محافظتی حتی در سایه نیز توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد ناچار به فعالیت‌های خارج از منزل در این ساعات هستند، باید از سایه‌بان‌ها و چترهای آفتابی استفاده کنند.
معمارزاده بر ضرورت آگاهی‌بخشی به جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی به موقع، شهروندان را از خطرات اشعه UV و راه‌های پیشگیری آگاه کنند تا بتوانیم از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر در درازمدت جلوگیری کنیم.

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرده است در پی افزایش کم‌سابقه دمای هوا و تداوم گرمای شدید و به منظور حفظ سلامتی هموطنان، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) امروز شنبه ششم مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار