تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۷۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در جهاد کشاورزی خوزستان:
جنایات و شقاوت رژیم صهیونیستی تشابه بسیار زیادی به بنی امیه دارد

  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از سخنان و احادیث امام حسین (ع) می‌توان چالش‌های جامه آن دوران را درک کرد. یکی از چالش‌های دوران امامت امام این بود که سنت رسول اکرم (ص) کنار گذاشته شده بود و آسیب جدی به جامعه وارد کرده بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالامیر رجب‌پور با تسلیت شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: از سخنان و احادیث امام حسین(ع) می‌توان چالش های جامه آن دوران را درک کرد؛ یکی از چالش‌های دوران امامت امام این بود که سنت رسول اکرم (ص) کنار گذاشته شده بود و آسیب جدی به جامعه وارد کرده بود.

وی ادامه داد: تبین قرآن به عنوان ثقل اکبر بر عهده سنت است. در واقع ظهور و بروز وحی الهی توسط سنت انجام می‌شود و وقتی این موضوع کنار گذاشته شود قرآنی می‌ماند که احتمال برداشت و تفسیر مختلف از آن وجود دارد. کسانی که سنت پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) را کنار گذاشته‌اند امروز نیز چالش آفرین هستند.

هدف قیام امام حسین (ع) چه بود؟

رجب‌پور اضافه کرد: به عنوان نمونه می‌توان به قائل شدن جسم برای خدا و یا ظهور و بروز گروه تروریستی افراطی داعش و ارتکاب جنایات وحشتناک علیه بشر اشاره کرد که دلیل آن تفسیر انحرافی از جهاد و قرآن بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امام حسین (ع) به دنبال مطرح کردن سنت پیامبر (ص) برای برون‌رفت از مشکلات جامعه بودند. دیگر هدف قیام امام، امر به معروف و نهی از منکر برای خودسازی و جامعه‌سازی بود.

اهمیت جهاد تبیین پس از واقعه کربلا

حجت‌الاسلام و المسلمین رجب‌پور با اشاره به اهمیت جهاد تبیین پس از واقعه کربلا افزود: برای ارتقای جامعه، در گام اول مسئولیت بر عهده امام حسین (ع) بود و در گام دوم پس از شهادت امام، مسئولیت جهاد تبیین بر عهده حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بود. حضرت زینب (س) مضاف بر مصائب عظیم روز عاشورا، مصائب پس از اتفاقات کربلا را نیز درک کرد و با این وجود ماموریت جهاد تبیین را برعهده داشت. بنابراین ایشان به مراتب مصائب بیشتری را درک کرد تا جامعه آن دوران را نسبت به واقعیت اتفاقات رخ داده در کربلا و انحرافات دستگاه بنی امیه آگاه کند.

غفلت جامعه دوران امام حسین (ع) ناشی از طراحی‌های شیطانی بنی‌امیه بود

وی با اشاره به علت غفلت جامعه دوران امام حسین(ع) ادامه داد: غفلت جامعه دوران امام حسین (ع) علل بسیاری داشت اما دلایل اصلی انحراف، ناشی از طراحی‌های شیطانی بنی‌امیه بود که مردم آن زمان را از نظر اعتقادی و فکری عقب مانده نگه داشته بودند و تنها ظاهر تحریف شده دین را به مردم نشان دادند.

رجب پور افزود: علاوه بر آن، جامعه آن روز به مادی‌گرایی و ثروت اندوزی مبتلا شده بود. از نظر جغرافیایی، اسلام توسعه پیدا کرده بود و امپراطوری ایران و روم شرقی توسط مسلمانان فتح شده بود. بنابراین تمامی خزانه‌ها و املاک به دست مسلمانان افتاده اما نحوه توزیع ثروت با گرایش قومیتی و انحرافی صورت گرفته بود. بنابراین مردم تمایل به ثروت‌اندوزی و دنیاگرایی داشتند که در نهایت منجر به نشنیده شدن ندای امام حسین (ع) و شهادت ایشان شد.

جنایات و شقاوت رژیم صهیونیستی تشابه بسیار زیادی به بنی امیه دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: شدت یافتن میل به مادی گرایی در جامه دوران بنی امیه باعث شد که مردم در بین انتخاب منافع دنیوی و اخروی، به دنیا گرایش پیدا کنند و این یکی از آسیب‌های جدی زمان امام حسین (ع) بود.

مبارزه با طاغوت؛ درس عاشورا

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در دنیای کنونی خاطرنشان کرد: امروزه نیز غزه به عنوان نماد مقاومت، با آن دوران تشابه و اشتراکات زیادی دارد؛ مبارزه با طاغوت درس‌هایی است که از عاشورا گرفته شد. نباید در برابر ظلم کوتاه آمد. جبهه استکبار امروزه به دنبال به ذلت کشاندن مسلمانان است در حالی که شعار بلند امام حسین (ع) هیهات مناالذله بود و این شعار تا امروز به گوش مردم فلسطین رسیده است. نوع جنایات و شقاوت قلب رژیم صهیونیستی در برابر کودکان و زنان تشابه بسیار زیادی به بنی امیه دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار