تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۹۷۰۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا درمان خشکی واژن با عسل امکان پذیر است؟
از گذشته دور تا به امروز عسل به عنوان یک ماده مغذی و با خاصیت‌های بسیار زیاد به حساب می‌آید که برای بدن فواید گوناگونی دارد. این ماده غذایی در طب سنتی به شدت مورد توجه قرار گرفته است و می‌تواند در درمان بیماری‌های بسیار زیادی از جمله خشکی واژن کمک کننده باشد.

از گذشته دور تا به امروز عسل به عنوان یک ماده مغذی و با خاصیت‌های بسیار زیاد به حساب می‌آید که برای بدن فواید گوناگونی دارد. این ماده غذایی در طب سنتی به شدت مورد توجه قرار گرفته است و می‌تواند در درمان بیماری‌های بسیار زیادی از جمله خشکی واژن کمک کننده باشد.

اگر شما به خشکی واژن مبتلا باشید می‌دانید که ممکن است چه عوارضی را برای شما ایجاد کند. به همین دلیل درمان خشکی واژن یکی از مهم‌ترین مواردی است که در سلامت و همچنین بهداشت زنان باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد‌‌. برای این مشکل درمان‌های بسیار متفاوتی وجود دارد که به دو روش خانگی و دارویی تقسیم می‌شوند. درمان خشکی واژن با عسل یکی از درمان‌های خانگی موثر برای از بین بردن این مشکل است که در ادامه این مطلب اطلاعاتی را در مورد آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

خشکی واژن چیست؟

یک واژن سالم به صورت کلی مایع شفافی را ترشح می‌کند که این مایع می‌تواند دیواره‌های واژن را بسیار روان کرده و آن را کاملاً ضخیم و الاستیک نگه دارد. هنگامی که تولید این مایع روان کننده کاهش پیدا کند، سبب به وجود آمدن خشکی واژن می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد درد یا ناراحتی در حین رابطه جنسی و همچنین افزایش عفونت‌های قارچی و عفونت‌های مکرر دستگاه ادراری شود.

خشکی واژن

خشکی واژن در تمامی زنان در هر سنی ممکن است رخ بدهد اما باید بدانید که این مشکلی نیست که قابل حل شدن نباشد و شما می‌توانید به سادگی با مراجعه به متخصص زنان و استفاده از برخی از داروها و یا انجام درمان‌های خانگی این مشکل را از بین ببرید.

علائم خشکی واژن

خشکی واژن به طور کلی دارای علائمی است که می‌تواند در هر فرد متفاوت باشد و لزوماً هر شخص تمامی آنها را در یک زمان تجربه نمی‌کند. برخی از علائم مهم خشکی واژن عبارتند از:

  • خشکی واژن، ترشح و خارش آن
  • از دست دادن میل جنسی
  • ناراحتی در هنگام رابطه جنسی
  • رنگ پریدگی و نازکی واژن
  • سفت شدن واژن
  • عفونت های مکرر دستگاه ادراری
  • خون ریزی واژن بعد از مقاربت
  • کاهش روانکاری حین مقاربت
  • تکرار ادرار

مواردی که نام برده شد برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین علائم خشکی واژن است و شما باید توجه داشته باشید که حتماً باید برای حل شدن این مشکل اقدامات لازم را انجام دهید و تحت درمان قرار بگیرید.

درمان خشکی واژن با عسل

عسل به عنوان یک ماده بسیار فوق العاده برای درمان خشکی واژن به حساب می‌آید. اگر عفونت سبب خشک شدن واژن شده باشد، می‌توان با استفاده از ترکیب ماست و عسل این مشکل را درمان کرد. همچنین عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک و یک ماده ضد قارچ طبیعی به حساب می‌آید که می‌تواند عفونت‌های این چنینی را از بین ببرد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که وقتی ماست با عسل به صورت واژینال وارد می‌شود می‌تواند سبب از بین بردن عفونت قارچی در بیماران بشود. به طور کلی خواص عسل برای زنان بسیار زیاد می باشد و یکی از کاربردهای آن برای خشکی واژن می باشد.

عسل برای خشکی واژن

همچنین شما می‌توانید برای درمان خشکی واژن مقداری عسل را در آب بریزید و با استفاده از این ترکیب واژن را شست و شو دهید. توجه داشته باشید که شستشوی واژن با عسل تاثیر بسیار فوق العاده‌ای را در کاهش این عارضه دارد. همچنین می‌توانید عسل را به صورت مستقیم بر روی ناحیه خشک واژن قرار داده و برای چند دقیقه روی آن نگه دارید و سپس با آب گرم شستشو دهید.

برای درمان خشکی واژن چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در بسیاری از مواقع که خشکی واژن بسیار زیاد است و تنها به درمان‌های خانگی نمی‌توان اکتفا کرد، لازم است تا شما حتماً به یک پزشک مراجعه کنید. در ادامه برخی از مواقعی که لازم است شما برای خشکی واژن به پزشک مراجعه کنید را برایتان توضیح خواهیم داد.

  • اگر شما متوجه خونریزی و یا هرگونه ترشح غیرمعمول از واژن خود شدید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر هیچ کدام از درمان‌های خانگی بر روی شما جواب نداد و مشکل خشکی واژن شما هفته‌ها ادامه پیدا کرد، لازم است تا در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر خشکی واژن بر فعالیت‌های روزانه شما تاثیر بگذارد.
  • اگر بعد از دوره‌های قاعدگی یا بعد از رابطه جنسی متوجه خونریزی واژینال شدید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

نتیجه گیری

به طور کلی می‌توان گفت که خشکی واژن به عنوان یک بیماری معمول در بسیاری از خانم‌ها به حساب می‌آید که با تغذیه مناسب و مراجعه به پزشک در مدت زمان کوتاهی حل می‌شود. همچنین درمان‌های خانگی بسیار زیادی برای از بین بردن این مشکل وجود دارد که همانطور که گفته شد یکی از بهترین آنها برای رفع خشکی واژن استفاده از عسل است. شما می‌توانید با استفاده از عسل این مشکل را تا حد قابل توجهی از بین ببرید. اما در صورتی که مشکل شما به قدری جدی بود که حتی با استفاده از عسل هم از بین نرفت به شما توصیه می‌شود تا حتماً به پزشک زنان مراجعه کنید تا مشکلتان به سرعت حل شود.

:
:
:
آخرین اخبار