تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۷۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مالباختگان گلباران دزفول خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده خود شدند
 

 تعدادی از مالباختگان گلباران دزفول امروز چهارشنبه با حضور مقابل دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان خواستار رسیدگی فوری به پرونده و بازگشت مطالبات خود شدند.

 حدود ۳۰۰ نفر از مالباختگان شرکت نیوساد گستر ایرانیان(گلباران) روز چهارشنبه با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل دادسرای دزفول حضور یافتند و خواستار رسیدگی فوری برای پرداخت مطالبات و سرمایه از دست رفته خود شدند.

مالباختگان این شرکت پیش از این نیز چندین بار مقابل هایپرگلباران تجمع کرده بودند و خواستار تسریع در پرداخت سرمایه خود شدند.

با وجود پیگیری‌های فراوان و وعده مسوولان دزفول، تاکنون اقدامی اساسی برای حل مشکل این مالباختگان انجام نشده است.

دادستان دزفول پیش از این اعلام کرده بود: تا بهمن ماه سال گذشته اصل طلب ۲ هزار و ۶۶۰ نفر از این سرمایه‌گذاران پرداخت شده است.

به گفته ایرنا، پیش از این با فروش بخشی از سهام زمین تهران این شرکت مبالغی در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ برای ۱۲۷ نفر، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ برای ۱۳۷ نفر، فروردین امسال برای ۱۴۵ نفر مبالغی در قالب اصل سرمایه یا سود به حساب سرمایه گذاران واریز شد ولی درنهایت مابقی سپرده گذاران پیگیری قضایی را برای رسیدن به مطالبات خود ترجیح دادند.

انتشار شایعه ورشکستگی شرکت نیوساید گستر ایرانیان موسوم به هایپرمارکت گلباران دزفول از اوایل سال گذشته موجب خروج سنگین سرمایه از این شرکت توسط سهامداران شد.

ناتوانی این شرکت در تحقق وعده‌های داده شده به سهامداران برای بازپرداخت اصل سرمایه آنها طی یک سال اخیر بر نگرانی سهامداران این شرکت افزود.

مهدی آماده دادستان عمومی و انقلاب دزفول چهار بهمن ۱۴۰۲ با اشاره به رسیدگی ویژه به موضوع گلباران عنوان کرده بود که پس از اعتراض سهامداران این شرکت برای باز پس گرفتن وجوه سرمایه خود، موضوع در دستور رسیدگی مسوولان شهرستان قرار گرفت.

وی همچنین گفته بود: با توجه به شایعاتی مبنی بر ورشکستگی این شرکت و سرآمدن وعده سرمایه‌گذاری، برخی از سهامداران اقدام به طلب اصل سرمایه خود داشتند که از بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تا چهار بهمن ۱۴۰۲ اصل طلب ۲ هزار و ۶۶۰ نفر از این سرمایه گذاران پرداخت شده است.

مجتمع تجاری تفریحی گلباران در شهریور ۱۳۹۸ در هشت طبقه و بالغ بر ۲۴ هزار متر مربع فضای خالص در دزفول به بهره برداری رسید و دی ماه ۱۴۰۲ به علت مشکل پیش آمده تعطیل شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار