تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۹۶۹۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل گمرک خرمشهر: فعالیت تجاری مرز شلمچه در ایام اربعین ادامه خواهد داشت

  مدیر کل گمرک خرمشهر گفت: با برنامه ریزی انجام شده، ضمن تسهیل تردد زائران عتبات در ایام اربعین، فعالیت های تجاری بین ایران و عراق در مرز شلمچه بدون توقف ادامه خواهد داشت.

  غلامرضا نیک‌رفتار سه‌شنبه در نشست بررسی تسهیل تجارت و عبور کامیون‌های مواکب اربعین در شلمچه اظهار کرد: اقدامات کاربردی از سوی ستاد اربعین در این گذرگاه مرزی اتخاذ شده تا زائران در کمترین زمان از مرز عبور کنند.

مدیر گذرگاه مرزی عراق با اشاره کاهش پذیرش کامیون‌های تجاری در ابتدای حرکت اربعین حسینی افزود: در ایام اربعین محدودیت هایی برای پذیرش کامیون های تجاری اعمال شده اما فرآیند بازرگانی در این مرز متوقف نخواهد شد.

عاطف ناجی قاضی یادآورشد: این محدودیت با هدف کاهش بار ترافیکی در مسیر شلمچه به بصره اعمال خواهد شد تا زائران در کوتاه‌ترین زمان رهسپار عتبات در عراق شوند.

وی با اشاره به هماهنگی مطلوب بین مسولان ۲ کشور در مرز شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا پیش بینی می شود بیشتر زائران شب را برای ورود به عراق انتخاب کنند که برای انتقال آنها به عتبات پیش بینی لازم انجام شده است.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار