تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۹۶۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیان نکردن ایثارگری‌های ‌خوزستان در دفاع مقدس، مصداق کم‌کاری است

  مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران بر ضرورت ثبت خاطرات دفاع مقدس در آثار فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: خوزستان، میزبان رزم، جهاد و ایثار بوده و نگفتن این ایثار، مصداق کم کاری است.

سردار منصور احمدلو امروز (۳۰ تیر) در نشست شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خوزستان، اظهار کرد: در زمان هجوم دشمن بعثی به خوزستان، سامانه‌ای برای دفاع وجود نداشت و سپاه قوتی برای دفاع نداشت و مختصر قوت آن در شمال غرب کشور بود. شهید چمران در کاخ استانداری ستاد جنگ‌های نامنظم را راه‌اندازی کرد. تمام نگاه ایران به پاره تن وطن بود. قومیت و شهر و استان مطرح نبود و همه برای دفاع از خوزستان جمع شدند.

  وی ادامه داد: جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس می‌تواند تاریخ را به نسل بعد نشان دهد که متاسفانه در این حوزه، فقر فراوانی دیده می‌شود. غنی‌ترین منابع فرهنگی دفاع و ضعیف‌ترین ارائه را داریم. اگر این فرهنگ را در ظرف هنر و فرهنگ ارائه ندهیم هدر می‌رود، جنگ و جنگ، روایت‌ها است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: اگر از دفاع مقدس، خوب یاد نکنیم، بعدها تحریف می‌شود. خوزستان مفاخر فراوانی در دل خود جای داده و کربلاهایی به خود دیده است. آنچه امروز مورد تاکید است، توسعه فرهنگ شهدا و ایثارگران است. کشورهای جنگ دیده با رزمندگان و آثار آن چه می‌کنند؟ در کشور روسیه، لباس فرمانده جنگ را در موزه قرار داده بودند. ما در این حوزه بسیار عقب هستیم.

احمدلو عنوان کرد: ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس در حوزه فرهنگی اهمیت دارد. بسیاری از مادران شهدا در گذشته‌اند. سن پدر و مادران شهدا و جانبازان، در سن خطر است و باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی افزود: خوزستان، میزبان رزم ، جهاد و ایثار بوده و نگفتن این ایثار، مصداق کم کاری است.

مسعود بیات‌منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت هماهنگی و آمادگی برای برگزاری اربعین باشکوه، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی، وظیفه حمل و نقل و خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی را بر عهده دارد که امسال به صورت زمینی و دریایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در خوزستان، ادامه داد: اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای، دو اداره کل راه‌آهن جنوب و زاگرس، ادارات بنادر امام، آبادان و خرمشهر، اداره‌کل فرودگاه‌ها شامل اهواز و فرودگاه آبادان، اداره‌کل هواشناسی، آزمایشگاه مکانیک خاک و نمایندگی هواپیمایی هما و در حوزه مسکن، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در استان خوزستان فعال هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار