تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۹۶۱۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضعف پاسخگویی مسئولان خوزستان؛ عاملی در کاهش مشارکت انتخاباتی

 

ضعف عملکرد مسئولان خوزستان در پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها، به عنوان یکی از دلایل اصلی کاهش مشارکت در انتخابات اخیر استان خود را نشان داد.

یکی از دلایل پایین بودن میزان مشارکت در انتخابات اخیر در استان خوزستان را باید در ضعف عملکرد مسئولان استان جستجو کرد.یکی از ضعف‌های موجود در این خصوص شیوه تعامل برخی مدیران استان با مردم و رسانه‌هاست به گونه‌ای است که برای این مدیران افکار عمومی و پاسخگویی به رسانه‌ها در اولویت قرار ندارد.این امر به خصوص در حوزه اطلاع‌رسانی انتخاباتی دوباره خود را نشان داد.در دور اول و دوم انتخابات، مسئولان استانی از ارائه آمار دقیق مشارکت و جزئیات رأی‌گیری به رسانه‌ها خودداری کرده‌اند.

 این رویکرد، انتقادات گسترده‌ای را به همراه داشته است این در حالی است که جزییات این اطلاعات در استان‌های دیگر لحظه به لحظه در اختیار خبرنگاران قرار گرفته ولی در خوزستان گویا همه چیز مهر محرمانه دارد.کارشناسان معتقدند عدم شفافیت و پاسخگویی مناسب، یکی از عوامل اصلی پایین بودن نرخ مشارکت در خوزستان نسبت به سایر استان‌هاست. آنها خواستار بررسی عملکرد مدیران مربوطه در این زمینه شده‌اند.با این حال، امیدواری‌هایی برای بهبود وضعیت با روی کار آمدن دولت جدید وجود دارد. شهروندان خوزستانی انتظار دارند مدیران جدید، عملکرد بهتری در تمام زمینه‌ها خصوصا شفافیت و پاسخگویی داشته باشند. لازم است مسئولان ارشد کشوری به این موضوع توجه ویژه داشته و تدابیر لازم برای ارتقای سطح پاسخگویی و شفافیت در استان خوزستان را اتخاذ نمایند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار
ذ